عبدالرسول همتی روز دوشنبه ضمن ابراز نگرانی از جهش ناگهانی موارد ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته، از هم استانی ها خواست ضمن توجه ویژه به رعایت اصول بهداشتی، از ترددهای غیرضرور  با جدیت پرهیز کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: موارد ابتلا به ویروس کرونا، علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار مشاهده شده است.

دکتر همتی اضافه کرد: بیشترین تعداد موارد جدید ابتلا به کروناویروس پس از شیراز به شهرستان لار اختصاص دارد.

این مقام مسوول تاکید کرد: در صورت دریافت گزارش مبنی بر رعایت نشدن توصیه های ایمنی از سوی شهروندان و هم استانی ها، ناچار به وضع قوانین سخت گیرانه تری برای پیشگیری از شیوع کووید۱۹ خواهیم بود.

در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا  در فارس گزارش نشده است ۵۱ درصد از مبتلایان استان فارس در بیمارستان بستری هستند و ۴۴ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۵ درصد نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

با شناسایی ۵۹۵ مورد جدید قطعی ابتلا به کووید۱۹ در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۷۱۶۱ نفر رسید.تاکنون ۲۳۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳ نفر از مبتلایان جدید کووید_۱۹ جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۳۷ مورد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.