به گزارش خبرنگار مهر، حسن سلطانی ظهر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه احداث و راه اندازی این آزمایشگاه تاثیر چشمگیری در کنترل بیماری کرونا دارد، اظهار داشت: پیش از احداث آزمایشگاه تشخیص کروناویروس در استان حدود ۵۰ مورد آزمایش از بیماران مشکوک ابتلا به کروناویروس به انجام رسیده بود که با راه اندازی این آزمایشگاه تاکنون ۱۲۰ مورد آزمایش از بیماران مشکوک انجام شده است.

سلطانی با اشاره به ضرورت سرعت و دقت در اعلام نتیجه آزمایش های انجام شده از بیماران کرونامثبت، افزود: از ابتدی احداث و راه اندازی این آزمایشگاه در استان، شاهد افزایش آزمایشات انجام گرفته از بیماران مشکوک به ویروس کرونا هستیم.

مدیر آزمایشگاه تشخیص کرونا دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: متوسط زمان اعلام نتایج نیز به کمتر از ۲۴ ساعت رسیده که نسبت به قبل ۴۸ ساعت کاهش پیدا کرده است.

سلطانی از ارائه خدمات تشخیصی توسط پنج نفر از زبده ترین پرسنل علوم آزمایشگاهی در آزمایشگاه تشخیص کرونای دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: این نیروها سه شیفت و به صورت شبانه روزی با همکاری سایر کادر درمانی در حال خدمت رسانی هستند.

رئیس آزمایشگاه تشخیص کروناویروس استان کردستان با بیان اینکه، این آزمایشگاه در مرکز جراحی قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج راه اندازی شده است، افزود: برای احداث، کسب مجوز و راه اندازی این آزمایشگاه جمعا بیش از یک میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه هزینه شده است.

وی افزود: این آزمایشگاه با پیگیری های مجدانه رئیس دانشگاه و همکاری معاونین بهداشتی، درمان، آموزشی و تحقیقات و فن آوری به بهره برداری رسید.

سلطانی با بیان اینکه این‌ویروس ماندگاری و سرایت پذیری بالا دارد، تاکید کرد: مردم باید در خصوص رعایت نکات بهداشت فردی از قبیل شستشوی منظم دست ها، ضد عفونی کردن سطوح و پرهیز از رفتارهایی نظیر روبوسی، دست دادن و رفت و آمدهای غیرضروری اهتمام بورزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.