رییس اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش فارس پنجشنبه ۱۵ اسفندماه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه پویش یاد شده  همزمان با سراسر کشور در فارس نیز آغاز شد، گفت: این پویش با هدف جلوگیری از اخلال در آموزش آغاز شده است.

حمیدرضا شعبانی با اشاره به اینکه این پویش از ۱۲اسفندماه آغاز شده است، افزود: معلمان همزمان با آغاز برنامه‌های شبکه تلویزیونی آموزش، تصمیم‌ گرفته‌اند فرایند آموزش را باوجود تعطیلی مدارس ادامه دهند.

وی ادامه داد: همکاران فرهنگی با خواندن متنی با عنوان "من معلم استان فارسی برای پیشگیری از کرونا و  حفظ سلامت دانش‌آموزان عزیزم با تلفن همراهم آموزش را ادامه می‌دهم؛ چون آموزش تعطیل‌شدنی نیست" و ارسال فیلم به کانال اخبار آموزش وپرورش فارس در پیام‌رسان سروش پیوستن خود را به این پویش اعلام کرده‌اند.

رییس اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش فارس همچنین گفت: هماهنگی‌هایی به‌منظور بهره‌گیری ازظرفیت شبکه فارس برای آموزش تلویزیونی به دانش‌آموزان صورت گرفته است. 

سامانه نیما و فارس‌آموز در خدمت آموزش الکترونیک

در همین زمینه، رییس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز به ایرنا گفت: با توجه به تعطیلی مدارس دو سامانه کلاس مجازی در اختیار مدیران سراسر استان فارس قرار گرفته است.

سعید امیری افزود: سامانه نیما در زمره سامانه‌های تعریف‌شده برای کلاس‌های مجازی است که از مهرماه سال جاری فعال شد و درحال حاضر روزانه ۱۰ تا ۲۰ کلاس درس در آن به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه که به آدرس اینترنتی vclass.farsedu.ir/nima از سوی اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس و با همکاری گروه‌های آموزشی استان راه‌اندازی شده است، این امکان را فراهم می‌کند که هر مدرسه مستقلا کلاس درس مجازی برگزار کند.

رییس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به راه‌اندازی بخش آموزش مجازی نرم‌افزار فارس‌آموز به آدرس farsamooz.ec.sums.ac.ir اظهار کرد: مدارسی که اتوماسیون داخلی هوشمند را در اختیار دارند، می‌توانند از آن  برای برگزاری کلاس‌های مجازی استفاده کنند.

امیری ابراز داشت: مدیریت هر دو سامانه یادشده در اختیار مدیران مدارس است.

با آغاز به کار پویش یادشده و نیز راه‌اندازی سامانه‌های آموزشی استانی، افزون بر شیراز، دیگر شهرستان‌های استان فارس نیز به پویش هر تلفن همراه یک کلاس درس پیوسته‌اند و با آنکه در برخی مناطق زیرساخت‌های آموزش مجازی در مقایسه با کلان‌شهرها کمتر در اختیار است، فعالیت‌ خود را آغاز کرده‌اند.

رییس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان کازرون گفت: معلمان کازرونی برای جلوگیری از عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان به استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند.

امیرحسین جمشیدی افزود : این دسته از معلمان در مقاطع مختلف تحصیلی با ایجاد گروه‌هایی در برخی از شبکه‌های اجتماعی و برقراری ارتباط با والدین و دانش‌آموزان، محتوای درسی خود را در قالب برنامه‌های صوتی و تصویری، ارائه می‌کنند؛ عده‌ای نیز تکالیفی را برای مرور درس‌های دانش‌آموزان تعیین کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از معلمان با تولید محتوای الکترونیکی در قالب فیلم کوتاه، کلیپ آموزشی، پیام صوتی و انتشار آن در فضای مجازی با دانش آموزانشان در ارتباط هستند.

اولیا در فرایند آموزش مجازی سهیم شوند

رییس اداره آموزش‌وپرورش کازرون از اولیا درخواست کرد که در فرایند آموزش مجازی مشارکت بیشتری داشته باشند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان اقلید نیز ابراز داشت: گسترش روزافزون استفاده از فضای مجازی، ظرفیت آموزش را برای مدارس فراهم آورده است.

محمود میرسلیمانی افرود: بازخوردهای مطلوب آموزش مجازی در این شهرستان مشهود است و کلاس‌های تمام دروس سه مقطع تحصیلی از این طریق برگزار شده و در دسترس دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: دبیران این شهرستان با ضبط فیلم و ارائه آن‌ها در قالب لوح فشرده به دانش‌آموزان مناطق دورافتاده در امر آموزش یاری می‌رسانند.

۱۳۰ کلاس مجازی در شهرستان بوانات فارس دایر است

رییس اداره آموزش و پرورش بوانات نیز اعلام کرد: با پیوستن معلمان این شهرستان به پویش هر تلفن همراه یک کلاس درس،‌ بیش از ۱۳۰ کلاس درس در فضای مجازی راه‌اندازی شده است.

عباس قاسمی عنوان کرد: در حال حاضر۲۲ کلاس پایه اول، ۱۹ کلاس پایه دوم ، ۲۱ کلاس پایه سوم ، ۱۸ کلاس پایه چهارم ، ۲۳ کلاس پایه پنجم و ۲۰ کلاس در پایه ششم ابتدایی در ۲۷ آموزشگاه شهرستان بوانات به‌صورت مجازی دایر است.

وی افزود: تنها یکی ازمدارس روستایی این شهرستان از اینترنت فعال برخوردار نیست ولی سایر مدارس به اینترنت دسترسی دارند و از امکانات کلاس درس برخوردارند.

رییس اداره آموزش و پرورش بوانات همچنین تعداد کلاس‌های مجازی مقطع متوسطه اول را ۳۵ کلاس درس و در دوره دوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش  ۳۰ کلاس عنوان کرد که ۵ کلاس آن مربوط به دانش‌آموزان هنرستانی است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر  چهارشنبه ( چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بنا بر آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابتلای ۳۵ نفر در فارس به کرونا قطعی شده است. تاکنون دو بیمار، بهبودی کامل یافته‌اند و دو بیمار بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.