به گزارش خبرنگار مهر، رشید قربانی شامگاه سه شنبه در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به تعطیلی مدارس به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس و حفظ سلامت دانش آموزان، از اختصاص اعتباری به منظور ضدعفونی کردن واحد های اداری و آموزشی استان خبر داد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود، مدرسه تعطیل شده است ولی آموزش تعطیل شدنی نیست، به ضرورت ایفای نقش توسط کلیه دست اندرکاران و عوامل اجرایی و آموزشی مدارس پرداخت و اظهار داشت: در ایام تعطیلی مدارس، فرایند یاد دهی و یاد گیری دانش آموزان باید به صورت جدی پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر ضرورت بهره گیری از کلیه ظرفیت ها در راستای فرایند آموزشی دانش آموزان از جمله بستر فضای مجازی، تولید محتوای الکترونیکی، تهیه بسته آموزشی، استفاده از تلفن همراه، پیام رسان های داخلی و مجاز و آموزش از راه دور دانش آموزان، افزود: مدیران مدارس و معلمان باید زمینه اجرایی شدن این برنامه ها را فراهم کنند.

قربانی نقش سرگروه های آموزشی در پیگیری برنامه های ابلاغی و نظارت بر آن را مهم دانست و ادامه داد: همکاری مستمر مدیران مدارس، معلمان و اولیای محترم در پیگیری برنامه های درسی دانش آموزان خیلی موثر است و این موضوع باید در سطح شهرستان ها و مناطق مدیریت و کنترل شود تا خانواده ها دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

وی نقش مدیران مدارس را مهم دانست و با اشاره به موضوع مدرسه محوری، یادآور شد: ارتباط معلمان با دانش آموزان نباید قطع شود و مدیران مدارس باید ضمن رصد و پیگیری موضوعات آموزشی، در هفته گزارش اقدامات واحد آموزشی خود را به آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق ارسال کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نقش مشاوران مدارس را نیز در پیگیری برنامه های درسی دانش آموزان موثر دانست و بیان کرد: در اجرای این فرآیند نباید هیچ دانش آموزی از پوشش درسی خارج شود و کلیه امکانات و حوزه های مختلف برای پیگیری امورات آموزشی دانش آموزان بسیج و برنامه ها رصد و مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرد.

قربانی همچنین به ضرورت توجه ویژه به دانش آموزان مناطق روستایی نیز اشاره کرد و گفت: نباید مدارس روستایی رها شود، بله با حضور مدیر آموزگاران و معاون دبیران و راهنمایی و هدایت راهبران آموزشی، برنامه های آموزشی دانش آموزان روستایی پیگیری شود.

وی از تهیه و تدوین محتوا و فایل های آموزشی توسط معاونت های آموزش ابتدایی و متوسطه استان با همکاری سرگروه های آموزشی و معلمان مجرب خبر داد و با بیان اینکه استمرار فعالیت های آموزشی اولویت آموزش و پرورش استان است از مدیران و روسای شهرستان ها و مناطق خواست تجارب موفق خود برای استفاده به اشتراک بگذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اطلاع رسانی برنامه های شبکه آموزش به دانش آموزان، اظهار داشت: توجه به آموزش دانش آموزان حاشیه شهر و مناطق روستایی که به شبکه آموزش دسترسی ندارند باید در دستور برنامه های استان باشد.

قربانی در پایان از رایزنی و هماهنگی با صدا و سیمای مرکز کردستان برای تهیه، تولید و پخش برنامه های آموزشی خبر داد و افزود: در صورت امکان از ظرفیت های رسانه ملی در سطح استان برای تدریس دروس استفاده خواهد شد تا مکمل برنامه های شبکه آموزش باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.