عنایت‌الله رحیمی، شنبه در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: اگر این شرایط تغییر کند ودر صورت درخواست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برای تغییر و کاهش ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: تنها بیماران زمینه‌ای از جمله بیماران ریوی، قلبی و کسانی که دچار سرماخوردگی شدید هستند و تاییدیه پزشکی دارند، می‌توانند دورکاری داشته باشند اما مابقی کارمندان دستگاه‌های اجرایی باید در ساعت اداری در محل کار خود حضور داشته باشند.
رحیمی بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی استان فارس در جایی که می‌توانند خدمات دورکاری و مجازی را ارایه دهند، باید اعلام کنند تا در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

وی اضافه کرد: ارایه خدمات مجازی حتما در دستور کار تمام دستگاه‌هایی اجرایی استان به ویژه اداره‌هایی که مراجعه کنندگان آنها پُر شمار است، قرار گیرد.
به گفته رحیمی، همچنین باید در مبادی ورودی دستگاه‌های اجرایی این استان، کنترل‌های لازم صورت بگیرد و شوینده‌ها و ضدعفونی کننده‌ها در محل ورودی این دستگاه‌ها پیش بینی شود.
استاندار فارس افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته، استان فارس و نیمه جنوبی کشور در مبارزه با کرونا">ویروس کرونا وضعیت بهتری نسبت با سایر استان‌های کشور دارند.
رحیمی گفت: باید برای هدایت جامعه به سمت عقلایی رفتار کردن، بکوشیم و این کار با در اختیار قرار دادن اطلاعات امکان‌پذیر است تا به تبع این امر از طمع زیاد برای به دست آوردن اقلام بهداشتی پرهیز شود و بتوانیم این اقلام را به نحوی مناسب در جامعه توزیع کنیم.
وی ادامه داد: آموزش خود مراقبتی از موارد اساسی است که ضروری است دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی این آموزش‌ها را ارایه دهد، نباید هرکسی که سرفه کرد در بیمارستان بستری شود، بسیاری از بیماران می‌توانند در منزل خود بستری شوند.
رحیمی اظهار داشت: رفع کمبودهای اقلام بهداشتی از قبیل مواد ضدعفونی، دستکش و ماسک در دستور کار است، همچنین باید توجه ویژه‌ای به بیماران زمینه‌ای مخصوصا جانبازان شیمیایی صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط بودند نیز باید کنترل شوند تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.
رحیمی افزود: اگر نیاز باشد کنترل ورودی‌های شهر هم باید از سوی پلیس راه، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دستور کار قرار گیرد، اداره کل حمل و نقل جاده‌ای نیز ضروری است اماکن بین راهی را کنترل کند و ضد عفونی این مراکز در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه توزیع لوازم بهداشتی و ارایه خدمات به شهرستان‌ها و روستاهای این استان اهتمام داشته باشد و پاکبانان مورد توجه ویژه شهرداری‌ها قرار گیرند و این دانشگاه نیز در ارایه اقلام بهداشتی به شهرداری‌ها کمک کند.
استاندار فارس، دستور تسهیل واگذاری وام به کارخانه تولید الکل سپیدان و راه‌اندازی موقت کارخانه تولید الکل فسا را نیز صادر کرد.

رحیمی ادامه داد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها طبق تصمیم ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا صورت گرفته است اما آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید از ظرفیت‌هایی که در این زمینه ایجاد می‌شود استفاده کرده و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.
استاندار فارس اضافه کرد: تعطیلی مراکز عمومی هم تا زمانی که روند شیوع این بیماری تغییر نکرده، همچنان ادامه خواهد داشت.
وی همچنین اظهار داشت: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اعم از نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات و سپاه فجر استان فارس، فضای مجازی را رصد کرده و با کسانی که به دنبال ملتهب کردن جو فضای روانی جامعه هستند، برخورد کنند.
استاندار فارس گفت: نظارت بر بازار در همه زمینه‌ها به ویژه اقلام خوراکی، مورد توجه قرار گیرد، زیرا افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها قابل قبول نیست و باید حتما کنترل‌های لازم اعمال شود.
وضعیت تولید ماسک و الکل در استان فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه چهار کارخانه تولید الکل در فارس وجود دارد که از این تعداد ۲ واحد آن فعال است، اظهار داشت: کارخانه اقلید با تولید ۶.۵ تا هشت تن الکل و کارخانه جهرم با تولید ۴.۵ تن الکل در روز فعال است.
حمید رضا ایزدی افزود: در صورتی که این کارخانه‌ها مواد اولیه داشته باشند می‌توانند حداکثر فعالیت را انجام دهند، کارخانه تولید الکل سپیدان نیز نیازمند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است تا از نو راه‌اندازی شود و کارخانه تولید الکل فسا نیز به دلیل بدهی بانکی، تعطیل است.
وی ادامه داد: کارخانه تولید ماسک در شهرک صنعتی، ۲۰ هزار ماسک تولید می‌کند و این ماسک‌ها را مستقیما در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهد، یک کارخانه نیز در فارس ۵۷ هزار عدد پد الکلی در هر نوبت کاری (شیفت) تولید می‌کند.

ارتش آماده همکاری برای مقابله با ویروس کروناست
فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه بیان کرد: استان فارس همواره در بحران‌های مختلف سربلند بیرون آمده است که نمونه آن سیل روزهای پنجم و ششم فروردین ماه ۹۸ بود که شیراز به عنوان شهر خونگرم و ایثارگر معرفی شد، لذا باید اقدامات ایثارگرایانه‌ای صورت بگیرد تا بُعذ روانی کرونا">ویروس کرونا کاهش یابد.
امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی گفت: بیمارستان صحرایی ارتش تجهیز شده و در صورت نیاز آماده استفاده است، همچنین اماکنی در ارتش وجود دارد که نمونه آن دانشکده زرهی است که می‌توانیم آن را در اختیار رسیدگی به وضعیت بیماران مبتلا به کرونا قرار دهیم.
وی با اعلام آمادگی ارتش فارس در بحث کمک به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای ضد عفونی کردن فضاهای عمومی، بیان داشت: در صورت بروز مشکلات بیشتر، خودرو درفش هشت ارتش می‌تواند در امر ضدعفونی کردن اماکن فعالیت کند.

کاهش بازدید از اماکن گردشگری و داخلی
مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز در این نشست، با بیان اینکه میزان بازدید از اماکن گردشگری فارس کاهش زیادی داشته است، گفت: از بیست و ششم بهمن ماه تا دوم اسفندماه ۹۸، از اماکن گردشگری و تاریخی این استان 27 هزار بازدید انجام شده که این میزان در هفته گذشته به ۱۳ هزار بازدید رسیده است.
وی افزود: سرکشی به هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی به صورت مستمر در حال انجام است و مجموعه‌های تاریخی و گردشگری این استان نیز روزانه ضدعفونی می‌شود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.