رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین تعطیلی اماکن و مراکز عمومی؛ جا به جایی مسافر ناوگان اتوبوسرانی در سه روز گذشته نسبت به سه روز قبل از آن ۲۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش روز پنجشنبه مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بیرجند یدالله غلام‌پور افزود: برابر آمار استخراج شده از سیستم بلیت الکترونیک در بازه زمانی ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه تعداد مسافر جا به جا شده توسط ناوگان اتوبوسرانی بیرجند ۱۶۴ هزار و ۶۰۴ نفر بوده که در سه روز کاری بعد از آن به ۱۲۴ هزار و ۲۵۷ نفر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: به دنبال کاهش ۲۵ درصدی  جا به جایی مسافر به منظور جلوگیری از استهلاک اتوبوس‌ها و کاهش هزینه‌های ناوگان، به تناسب از تعداد اتوبوس‌های فعال در خطوط کاسته می‌شود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در یک حرکت پیشگیرانه اقدام به ضدعفونی تمامی ناوگان اتوبوسرانی، سالن ترمینال و تاکسی‌های مسافربری با استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده کرده است.

وی ادامه داد: این اقدام با توجه به ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و موارد مرتبط برای جلوگیری از انتشار این ویروس مانند سایر بخش‌ها در بخش حمل و نقل عمومی انجام شده است تا احتمال انتشار و انتقال ویروس در این مکان‌های شلوغ به کمترین حد برسد.

غلام‌پور از شهروندان خواست هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی، اصول بهداشتی را رعایت کنند.

براساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی ثبت نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.