به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا هادی گفت: اولین نمایشگاه حیات وحش مناطق نمونه گردشگری ایران با نمایش ٢٤ تابلو عکس حاصل ٩ سال فعالیت عکاسی حرفه‌ای علی آزادی در سرای تاریخی فاتح روزیکشنبه چهارم اسفند ماه سال جاری گشایش یافت.»

او هدف از برگزاری این نمایشگاه را رابطه طبیعت و جاذبه‌های آن با رونق گردشگری و میراث فرهنگی عنوان کرد و اظهار کرد: تنوع اقلیمی و طبیعی در مناطق نمونه گردشگری می‌تواند در رونق گردشگری یک منطقه تأثیر گذار باشد و با توجه به وجود حیات وحش و تنوع آن در ٢ منطقه نمونه گردشگری بهرام گور و بختگان و نمایش آن در قالب عکس می‌تواند به معرفی و سرمایه گذاری در این منطقه منجر شود.

هادی افزود: یکی از اهداف علی آزادی عکاس این نمایشگاه جایگزینی دوربین با اسلحه‌های شکاری و معرفی زیبایی‌های این مناطق است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی ریز عنوان کرد: این نمایشگاه با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی ریز و حمایت اداره محیط زیست شهرستان نی ریز و با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان نمایشگاه زاغ بور از ٤ اسفند به مدت یک هفته در نگارخانه سرای فاتح برپا است و از علاقمندان دعوت می‌شود از این نمایشگاه دیدن کنند.

بنا براین گزارش، نام این نمایشگاه برگرفته از پرنده‌ای بسیار زیبا و بومی منطقه نمونه گردشگری و پارک ملی بهرام گور با عنوان «زاغ بور» است.

این عکس‌ها در مناطق نمونه گردشگری بختگان و بهرام گور در استان فارس، شیر احمد سبزوار، کرخه، هور آذینی بندر عباس، منطقه گابریک در بندر جاسک، میانکاله، توران، مند بوشهر و همشلو اصفهان تهیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.