نمایشگاه عکس حیات وحش مناطق نمونه گردشگری کشور در گالری سرای فاتح شهرستان نی ریز برپا شده است که عکاس این مجموعه تلاش داشته صحنه‌هایی از زیبایی‌های طبیعت و خصوصا پرندگان وحشی را به ثبت برساند.

علی آزادی،عکاس این مجموعه گفت: یکی از اهدافم جایگزینی دوربین با اسلحه های شکاری و معرفی زیبایی های ظرفیت‌های طبیعی گردشگری استان فارس بوده است.

بنا به گفته عکاس این مجموعه،این عکس ها از مناطق نمونه گردشگری بختگان و بهرام گور در استان فارس، شیر احمد سبزوار، کرخه، هور آذینی بندرعباس، منطقه گابریک بندرجاسک، میانکاله، توران، مند بوشهر و همشلو اصفهان تهیه شده است.

مسوول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیریز دوشنبه در این زمینه گفت: اولین نمایشگاه حیات وحش مناطق نمونه گردشگری ایران با نمایش ۲۴ تابلو عکس حاصل ٩ سال فعالیت عکاسی حرفه ای علی آزادی در سرای تاریخی فاتح چهارم اسفند ماه ۹۸ گشایش یافت.

حمیدرضا هادی هدف از برگزاری این نمایشگاه را رابطه طبیعت و جاذبه های  آن با رونق گردشگری و میراث فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: تنوع اقلیمی و طبیعی در مناطق نمونه گردشگری می تواند در رونق گردشگری یک منطقه تاثیرگذار باشد و با توجه به وجود حیات وحش و تنوع آن در ٢ منطقه نمونه گردشگری بهرام گور و بختگان و نمایش آن در قالب عکس می تواند به معرفی و سرمایه گذاری در این منطقه منجر شود.

این نمایشگاه با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی ریز و حمایت اداره محیط زیست این شهرستان با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت یک هفته در نگارخانه سرای فاتح نی ریز برپاست.

براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس نام این نمایشگاه برگرفته از پرنده ای بسیار زیبا و بومی منطقه نمونه گردشگری و پارک ملی بهرام گور با عنوان " زاغ بور است.

شهرستان نی ریز در فاصله ۲۱۷ کیلومتری شرق شیراز قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.