حیدرعلی کامیاب کلانتری سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: براساس قرارداد تا پایان فصل فوتبال تعهد داشتیم که مبلغ یک میلیارد تومان از منایع غیر دولتی توسط استانداری فارس کمک شود چرا که قانون اجازه نمی دهد از منابع دولتی به تیم های حرفه ای و بخش خصوصی کمک شود.

وی اضافه کرد: حدود ۳۵ در صد از تعهد باقی مانده و با توجه به اینکه ۱۰ بازی تا پایان فصل در پیش است مابقی نیز تا پایان فصل پرداخت خواهد شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه برای نخستین بار در ورزش فارس با حمایت عنایت الله رحیمی استاندار فارس صنایع را برای کمک به ورزش وارد صحنه کردیم، افزود: با وجود اینکه صنایع بزرگی در استان فارس وجود ندارد اما با رایزنی استاندار قرار شد مبلغ سه میلیارد تومان به تیم های حرفه ای پرداخت شود که بسیاری از تیم ها نیزمبالغی دریافت کرده اند و اسناد آن موجود است.

از سال ۹۵  تاکنون بیش از چهار میلیارد کمک شده

کامیاب اضافه کرد: در سال ۹۷ تیم فجر شهید سپاسی شیراز بالای یک میلیارد تومان دریافت کرده است و به تیم قشقایی هم حدود ۹۰۰ میلیون تومان کمک شده است و در یک جمع بندی از سال ۹۵ تا کنون به هرکدام از تیم ها نزدیک به چهارمیلیارد تومان کمک شده است ودیگر باید چه کارمی کردیم؟ ضمن اینکه از ما پول ، زمین و دیگر خدمات می گیرند اما حق اظهار نظر در باره اینکه چگونه تیم داری می کنید، نداریم.

وی ضمن تشکر از شورای شهر و شهرداری شیراز  افزود : بر اساس  مصوبه شورا برای هر بردی قرار شده تا مبلغ ۲۵ میلیون تومان کمک شود که این تعهد هم پرداخت شده است.

کامیاب ادامه داد : به تیم فوتسال ارژن هم همه ساله مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کمک شده است و دیگر تیم های لیگ برتری از این کمک ها بهره برده اند.

هیات فوتبال پاسخگو باشد و پیگیر   

وی گفت: بابت پخش زنده مسابقات در صدا و سیما هیچ پولی را تیم های فوتبال شیراز دریافت نکرده اند که هیات فوتبال باید پیگیر این باشد که از بخش تبلیغات دور زمین مبلغ ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به تیم های دسته یک از سوی سازمان لیگ کمک شده است و اینکه چرا به تیم های شیرازی پرداخت نشده  قابل پیگیری است و اگر هم شده چرا به مردم نمی گویند؟

 کامیاب اضافه کرد: هیات فوتبال فارس و شیراز می دانند که چه مبالغی به تیم ها کمک شده است و اینکه به مردم نمی گویند جای تعجب دارد و تماشاگران باید واقعیت ها را بدانند.

نتیجه نگرفتن مربوط به مشکلات فنی است

کامیاب با انتقاد از مدیران باشگاه ها در خصوص کمک هایی که دریافت کرده اند، گفت: وظیفه مدیران عامل دو باشگاه فجر و قشقایی است که به تماشاگران خود بگویند که  مسوولان استان با وجود منعی که برای کمک به تیم های حرفه ای دارند به تعهداتی که داشتند عمل کردند.

وی افزود:  اینکه تیم ها نتیجه نمی گیرند و درهر بازی بیش از چهار فرصت صد در صد گلزنی را از دست می دهند که ربطی به پول ندارد و مشکل فنی است و ما نیز تعهد مالی خود را انجام داده ایم و دیگر نمی توانیم بیاییم در زمین گل بزنیم ضمن اینکه تیم فجر طی همین سال ها دو بار در آستانه لیگ برتری شدن بود.

لیدرها را توجیه کنید

کامیاب افزود: به بنظر می رسد لیدرهای تماشاگران اطلاعات درستی ندارند و این نیز در حیطه وظایف باشگاه هاست تا آنها را توجیه کنند که آن چه در وظایف ما بوده است حتی بیشتر از تعهمدان  کمک کردیم و اینکه علیه ما شعار بدهند کار درستی نیست.

وی  گفت: در ورزش قهرمانی و همگانی خوب کار شده است اما در ورزش حرفه ای با توجه اینکه صنایع بزرگی نداریم عملکرد تیم ها خوب نیست و ما هم بیش از ۱۰۰ تیم در لیگ های مختلف کشور داریم که باید پاسخگوی آنها در رشته های مختلف باشیم و تنها تیم های فوتبال قشقایی و فجر و برق نیستند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: از دست اندرکاران  تیم های هندبال شهید شاملی کازرون که توسط  بخش خصوصی اداره می شود سپاسگزاریم چرا که بانوان این باشگاه در لیگ برتر کشور نایب قهرمان شدند و تیم آقایان هم سوم شد با این حال به عنوان پاداش مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به این دو تیم کمک شده است و آنها بدون هیچ حاشیه ای کار شان را دنبال  و برای فارس افتخار آفرینی می کنند که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.