تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از بامداد ۲۴ بهمن ۹۸  آغاز شده، ساعت هشت صبح اول اسفند ۹۸ به پایان می‌رسد.
در حالی که در روزهای نخست تبلیغات محیطی نامزدها تنها به چند نفر محدود می‌شد اما با نزدیکی به زمان برگزاری انتخابات و پایان تبلیغات قانونی نامزدها، تقریبا اکثر نامزدها اقلام تبلیغاتی خود را در نقاط مختلف شهر نصب کرده‌اند.
در روزهای نخست تبلیغات انتخاباتی، تمرکز نامزدها بر گسترش تبلیغات محیطی، فضای مجازی و جلب حمایت گروه‌های سیاسی بود اما کم کم این نامزدها وارد تبلیغات چهره‌ به چهره شدند و در محافل مردمی، مساجد، حسینیه‌ها، هیات‌های مذهبی و دانشگاه‌ها به تبلیغ و بیان برنامه‌ها و رویکردهای خود پرداختند.
این روزها در برخی حوزه‌های انتخابیه استان فارس، نامزدها رقبای خود را به مناظره انتخاباتی فراخوانده‌اند که برخی از این مناظره‌ها نیز برگزار شده و یا فراخوان برگزاری آن منتشر شده است.
یکی از موضوعاتی که این‌ روزها به دلیل پایین بودن سواد رسانه‌ای جامعه، به یک بحران و چالش جدی تبدیل شده، پخش شایعات در فضای مجازی است که برخی نامزدها یا هواداران آن‌ها برای تخریب رقبای خود شایعاتی از جمله انصراف، فساد مالی، حمایت یا عدم حمایت گروه‌های سیاسی را پخش می‌کنند.
توزیع هدیه‌های تبلیغاتی از دیگر تکنیک‌های نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای جلب آرای مردم است که برخی نامزدها هدایایی مثل گلدان را در بین مردم توزیع می‌کنند.
گزارش‌های دریافتی از ۱۵ حوزه انتخابیه استان فارس حاکی از آن است که هواداران برخی نامزدها اقدام به برگزاری کاروان‌های خودرویی یا موتوری در حمایت از نامزد موردنظرشان کرده‌اند.
فراخوان تجمع هواداران در جلو ستادهای انتخاباتی و در ورزشگاه‌ها و دیگر اماکن بزرگ از دیگر موضوعاتی است که نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام داده‌اند.
ارتباط زنده نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از طریق صفحه اینستاگرام از دیگر تکنیک‌های تبلیغاتی است که نامزدها در این دور از انتخابات از آن بهره می‌برند و ساعاتی از روز را به این امر اختصاص می‌دهند.
انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
استان فارس ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.