خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی درمهلت قانونی پیش بینی شده، بیشترین تأثیر را برانتخاب مردم درانتخاب کاندیداها دارد.

با گذشت چهار روز ازمهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای مجلس در شهر شیراز، ما شاهد هستیم که شیوه‌های تبلیغاتی این کاندیداها نیز تغیییر یافته و دیگر مانند سالهای قبل متمرکز به صورت چاپ بروشور و بنردر سطح شهر نیست.

در شهر شیرازمانند سالهای قبل خبری از روش سنتی تبلیغات انتخاباتی نیست و شواهد نشان می‌دهد که تبلیغات انتخاباتی به سمت و سوی دیگری حرکت کرده است.

توسعه فضای مجازی و همه گیر شدن استفاده از آن درهمه قشرهای جامعه، تبلیغات انتخاباتی را هم تحت تأثیر قرار داده است.

توسعه فزاینده فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیر گذاری سریع و عمیق آن، به عنوان ابزاری قدرتمند مورد استفاده کاندیداهای مجلس قرار گرفته است.

دامنه این تبلیغات در شبکه‌های مجازی اشخاص مختلف، مردم به ویژه نسل جوان را مورد خطاب قرار داده و به یکی از ابزارهای مهم در حوزه سیاست تبدیل شده است.

در گذشته و در جریان تبلیغات انتخاباتی، شیوه‌های سنتی مانند بروشور و بنر مؤثر بود ولی اکنون و با وجود این فضا همه چیز تغییر کرده است.

کاندیداها بیشترین تلاش خود را برای متقاعد کردن افکار عمومی در فضای مجازی دارند و با توجه به دسترسی آسان، کم هزینه بودن و تأثیر زیاد برافکار عمومی از اهمیت بسزای برایشان برخوردار است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورا اسلامی درروز دوم اسفند سال جاری و با رقابت ۲۶۸ داوطلب دراستان فارس برگزار می‌شود.

همچنین در این رابطه فرماندار شیراز پیش از این در نشست خبری گفته بود: شمار داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که تأیید صلاحیت آنان احراز شده از ۹۰ نفر به ۱۲۴ نفر رسیده است

محمدرضا امیری چهارشنبه بیان کرد: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز ۳۷۷ نفر به اسم نویسی کردند که از این تعداد ۱۲۴ نفر تأیید صلاحیت ۲۱۵ نفر رد صلاحیت و ۳۸ نفر نیز انصراف داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت: حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان مجموعاً ۷۲۵ شعبه اخذ رأی دارد که در شهرستان شیراز ۶۸۲ شعبه اخذ رأی وجود دارد و ۴۳ شعبه هم در شهرستان زرقان است و علاوه بر این برای اقلیت‌های دینی نیز ۴ شعبه شامل ۲ شعبه برای هم وطنان کلیمی، یک شعبه برای هم وطنان زرتشتی و یک شعبه هم برای ارامنه جنوب به عنوان حوزه فرعی وجود دارد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.