بررسی‌های خبرنگار ایرنا حکایت از آن دارد که ۲۳ داوطلب رد صلاحیت شده در حوزه‌های انتخابیه شیراز و زرقان، فسا، اقلید، آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان، استهبان، نی‌ریز و بختگان، جهرم و خفر، لامرد و مهر، مرودشت، لارستان، گراش، خنج و اوز، ممسنی و رستم و کازرون و کوه‌چنار، در آخرین مرحله از بررسی صلاحیت شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.
سیروس پاک فطرت عضو مستعفی شورای اسلامی شهر شیراز، سید آیت الله رزمجو مشاور پیشین استاندار فارس و احد بهجت حقیقی مدیرکل پیشین تعاون روستایی فارس از جمله چهره‌های شاخصی هستند که در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان تایید صلاحیت شدند و پا به عرصه رقابت انتخاباتی گذاشته‌اند. پیش از این نیز علیرضا پاک فطرت شهردار سابق شیراز موفق به اخذ صلاحیت خود از شورای نگهبان شد.
حمیدرضا گرامی مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس و الیاس طاهری نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی از دیگر افراد سرشناسی هستند که با اخذ تاییدیه صلاحیت از شورای نگهبان پا به کارزار رقابت انتخاباتی در حوزه انتخابیه اقلید گذاشتند.
در حوزه انتخابیه آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان نیز اصغر بلارک دادستان پیشین آباده تایید صلاحیت خود را از شورای نگهبان اخذ کرده و وارد عرصه رقابت انتخاباتی شده است.
محمدرضا رضایی کوچی نماینده فعلی مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از دیگر چهره‌های سرشناسی است که در روند بررسی صلاحیت گذشته رد صلاحیت شده بود اما در آخرین مرحله بررسی صلاحیت موفق به حضور در عرصه رقابت انتخاباتی شد.
برخی شنیده‌ها نیز از انصراف برخی داوطلبان شاخص حوزه انتخابیه شیراز و زرقان از رقابت در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روزهای آینده حکایت دارد.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با نخستین میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

استان فارس ۱۸ کرسی نمایندگی  در مجلس شورای اسلامی دارد.

‌ 


  
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.