مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی استان فارس، عصر یکشنبه در آیین آغاز به کار این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در سالن حافظ و در فضایی به مساحت ۶ هزار مترمربع با حضور ۵۹ شرکت کننده از سراسر کشور از جمله تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، یزد، قم، گلستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، کرمان، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است. 
سید محمود موسوی از افزایش ۲۰ درصدی استقبال مشارکت‌کنندگان از این نمایشگاه نسبت به سال 97 سخن گفت و افزود: انواع فرش دستباف، گلیم، گبه، جاجیم و تابلو فرش در این نمایشگاه ارایه شده است و ۴۷ درصد غرفه‌داران آن از بافندگان و تولیدکنندگان استان فارس هستند.
وی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را کمک به پیشرفت و معرفی هرچه بهتر این صنعت اصیل و کهن ایرانی عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش شده با ایجاد زمینه مناسب برای تبادل تجربیات، رفع موانع و مشکلات، ارتباط مستقیم تولیدکنندگان و بازار مصرف، حمایت‌های عملی از کارآفرینی، تولید و صادرات این صنعت انجام پذیرد.
موسوی ادامه داد: فرش دستباف ایرانی به عنوان نماد اصالت، فرهنگ و هنر ایرانی در دنیا شناخته می‌شود و در توسعه اقتصادی کشور به لحاظ ایجاد اشتغال فراوان از نخستین مراحل تولید تا ارایه به مصرف‌کننده و جایگاه مناسب در بازار صادرات کشور، اهمیت بسیاری دارد.
شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان فارس تا روز بیست و پنجم بهمن‌ماه 98 از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برقرار است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.