این شرکت کنندگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین گفتند: وجود جذابیت های گردشگری و رفتار خوب مردم در شیراز ما را ترغیب کرده دوباره به ایران و شهر شیراز سفر کنیم. 

رسانه های خارجی در باره ایران  دروغ می گویند

میلان دراتو که ۲۳ سال سن دارد و اهل کشور اسلواکی است در حاشیه برگزاری مسابقات بدمینتون بین المللی جام فجر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شیراز اعلام کرد:  از ۹ سالگی این رشته را شروع کردم و طی سه سال گذشته در کشور دانمارک آموزش حرفه ای را پشت سر گذاشتم.

دراتو ادامه داد: آنچه که رسانه های خارج از ایران به ما می گویند رفتن به ایران کار خطرناکی است که این امر حققیت نداشت و به راحتی در شهر شیراز قدم زدم و امنیت بر قرار بود.

وی اضافه کرد:  طی مدت که در ایران و شهر شیراز بودم از نظر امنیتی هیچ مشکلی مشاهده نکردم و هیچ چیز خطرناکی ندیدم.

او با بیان اینکه شیراز شهربسیار زیبایی است  که جذابیت های خاصی دارد، افزود: این شهر غذاهای فوق العاده ای دارد و مردم با ما مهربان و صمیمی بودند ، کوه های اطراف شهر زیباست و از آفتاب هم لذت بردم .

به دوستانم در اسلواکی می گویم به ایران سفر کنند

میلان دراتو  ادامه داد:‌به دوستانم در اسلواکی خواهم گفت به ایران سفر کنند، برای نخستین بار است که به ایران سفر می کنم و دوست دارم دوباره به ایران بیایم و با فرهنگ خوب مردم این سرزمین بیشتر آشنا شوم.

او در مورد سوابق خود در رشته بدمینتون نیز  بیان داشت: طی سه سال گذشته به طور حرفه ای در مسابقات انفرادی شرکت کرده ام اما موفق به کسب مدال نشدم ولی تا مرحله نیمه نهایی پیش رفتم.

دراتو ادامه داد: تا سن ۱۹ سالگی در مسابقات دونفره (دوبل ) شرکت داشتم و توانستم چندین مدال طلا و برنز کسب کنم و به طور کلی در مسابقات دونفره موفق بودم اما اکنون قصد دارم در مسابقات انفرادی نام خود را به گوش جهانیان برسانم.

سازمان دهی مسابقات جام فجر  بسیار خوب بود

این ورزشکار اهل اسلواکی با اشاره به اینکه از نظر سازمان دهی مسابقات جام فجر ایران بسیار خوب و سطح بالایی داشت، افزود: متاسفانه عده زیادی از بدمینتون بازان خوبی که قرار بود در این مسابقات شرکت کنند، به این دلیل که فکر می کردند ایران کشور امنی برای سفر نیست، کناره گیری کردند و فرصت خوبی را از دست دادند.  

بازیکنان افغان: مسابقات جام فجر کیفیت خوبی داشت

سلمان ایماس و شهاب عینی اهل شهر کابل پایتخت افغانستان که برای دومین بار است که به ایران سفر می کنند هم به ایرنا گفتند: نوزدهمین دوره مسابقات جام فجر نسبت به هفدهمین دوره آن که شرکت داشتیم کیفیت خوبی داشت و کشور ایران وشهر شیراز از امنیت خوبی برخوردار بود و لذت بردیم.

ایماس که ۲۲ سال سن دارد و ۱۲ سال است که بدمینتون بازی می کند، افزود: از این مسابقات تجربه بسیار خوبی کسب کردم چرا که بازیکنان با کیفیتی شرکت داشتند.

همچنین شهاب عینی که ۲۴ سال سن و ۱۲ سال سابقه بازی دارد، گفت: شهر شیراز را از طریق شبکه های مجازی دنبال کرده بودم و از اینکه حافظ، سعدی ، شاه چراغ (ع )و تخت جمشید را از نزدیک دیدم بسیار لذت بردم.

امکانات بدمینتون درافغانستان خوب نیست

این دو ورزشکار افغانستانی ازامکانات کم این رشته به ویژه استفاده از توپ های پلاستیکی در کشورشان  سخن به میان آوردند و افزودند: از مسوولان کشورمان می خواهیم به این رشته که علاقه مندان زیادی دارد که می توانند در رقابت های بین المللی خود را نشان دهند، بیشتر رسیدگی شود.

کریستال پال آمریکایی: من را ترسانده بودند، با دلهره به ایران آمدم

کریستال پال آمریکایی و دارنده نشان طلای بدمینتون بانوان جام فجر هم گفت: پیش از اینکه به ایران بیایم من را ترسانده بودند از این رو با دلهره آمدم.

وی اضافه کرد: اما وقتی از نزدیک ایران و شهر شیراز را دیدم به این حقیقت پی بردم که آنچه شنیده بودم حقیقت نداشت و دوست دارم دوباره به ایران سفر کنم.

این ورزشکار آمریکایی در مورد کیفیت مسابقات جام فجر هم گفت: شاهد بازی های خوبی بودیم و خوشحالم از اینکه توانستم ثریا آقایی که بازیکن حرفه ای است را شکست دهم.

کاری گونارسون ایسلندی:  توپ ها (شاتل ) شرایط مسابقات را کمی سخت کرده بود

بازیکن ایسلندی با اشاره به اینکه سطح مسابقات بسیار خوب بود و بازیکنان خوبی هم شرکت داشتند، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اعلام کرد: تنها مشکلی که وجود داشت این  بود که توپ ها (شاتل ) خیلی سریع به حرکت در می آمدند و همین امر شرایط مسابقات را سخت کرده بود چرا که به سختی می توانستی بازی را در کنترل خود در بیاورید.

دوبار به ایران سفر کرده ام

گورانسون با بیان اینکه پیشتر دوبار به ایران و شهر تهران سفر کرده، افزود : شیراز شهر بسیار زیبایی است و از نظر امنیتی هم مشکلی درسطح شهر ندیدم و همه چیز خوب بود.

این بازیکن ایسلندی ادامه داد: پیشتر در مسابقات بین المللی شرکت کرده و مدال نقره و برنز گرفتم اما در این دوره از مسابقات در مرحله یک چهارم نهایی به حریفی از هند باختم اما مهم نیست چرا که تجربیات خوبی کسب کردم و از جاذبه های تاریخی شیراز هم لذت بردم.

بیست و نهمین دوره رقابت‌های بدمینتون بین‌المللی جام فجر پانزدهم بهمن ۹۸ با شرکت ۱۴ تیم داخلی و خارجی در سالن شهید آیت‌الله دستغیب شیراز آغاز شد.

در این رقابت‌ها ۲۸ بازیکن در قسمت یک نفره و ۲ نفره تیمی بانوان و آقایان از کشورهای کانادا، مکزیک، آمریکا، افغانستان، بلژیک، بلغارستان، اسلواکی، اتریش، هند، پاکستان، ایسلند، عراق، اوکراین و ایران با هم پیکار کردند.

۲۵ هزار دلار جایزه برای این مسابقه‌ها تعیین شده بود.

بیست و نهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون جام فجر شامگاه جمعه (هجدهم بهمن ۹۸) با برپایی آیین اختتامیه و اهدای جوایز پایان یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.