محمدرضا پوریا پنجشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات بین المللی جام فجر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شیراز افزود: برای این ورزشکار مستعد اردوهای خارجی برگزار کردیم و یک ماه نیز در هند دوره دیده است.

وی اضافه کرد: این امیدواری وجود تا این ورزشکار پس از کاوه محرابی که در المپیک ۲۰۰۸ پکن حضور داشت، دومین نفری از ایران باشد که راهی این رویداد مهم شود.

او  درخصوص بیست و نهمین دوره مسابقات جام فجر که در شیراز در حال برگزاری است، اظهارداشت: شرایط بسیار خوبی برای این مسابقات توسط مسوولان استان و مدیرکل ورزش جوانان فراهم شده  که جای سپاس دارد.

پوریا بیان داشت: این امکان وجود دارد تا دوباره این مسابقات با توجه به راه اندازی سالن ۶ هزار نفری شیراز برای سومین بار در این شهر که جاذبه های زیادی دارد، برگزار شود.

رییس فدراسیون بدمینتون در پاسخ به این پرسش که چرا این دوره از مسابقات از سهمیه کسب المپیک ۲۰۲۰حذف شد، گفت : همه شرایط برای این مسابقات فراهم شده بوداما از آنجا که تعداد بانوان شرکت کننده و همچنین کشورها کمتر شد سهمیه المپیک لغو شد اما با توجه به جایزه ۲۵ هزار دلاری همچنان این مسابقات  در رده بندی (رنکینگ) جهانی لحاظ می شود.

وی افزود: سطح این مسابقات با وجود ۹ تیم اروپایی و آمریکای لاتین و کشور هند بسیار خوب است و همین که ۱۳ کشور شرکت دارند راضی هستیم.

پوریا گفت : پس از این مسابقات برنامه های زیادی برای تیم ملی داریم و در سال ۹۹ میزبان مسابقات بدمینتون نوجوانان و جوانان آسیا در شهر زنجان هستیم.

 بیست و نهمین دوره رقابت‌های بدمینتون بین‌المللی جام فجر سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۹۸ با شرکت ۱۴ تیم داخلی و خارجی در سالن شهید آیت‌الله دستغیب شیراز آغاز شد.

رقابت‌های بانوان در این دوره از مسابقه‌ها صبح ها و پیکارهای آقایان بعدازظهرها برگزار می‌شود.

۲۸ بازیکن در قسمت یک نفره و ۲ نفره تیمی بانوان و آقایان از کشورهای کانادا، مکزیک، آمریکا، افغانستان، بلژیک، بلغارستان، اسلواکی، اتریش، هند، پاکستان، ایسلند، عراق، اوکراین و ایران با هم پیکار می کنند.

۲۵ هزار دلار جایزه برای این مسابقه‌ها تعیین شده است.

بیست و نهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون جام فجر نوزدهم بهمن‌ماه ۹۸ پایان می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.