محمد هادی ایمانیه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این اقدام جاهلانه به جاهلان دیگری که مغرضانه با روحانیت مخالفت می کنند بهانه ای برای حمله ای دیگر داد و هچنین به  کسانی که تمام میراث ارزشمند طب سنتی ایرانی را بی ارزش می دانند نیز بهانه‌ای جدید برای موضع گیری مغرضانه داد .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان روایتی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه جاهلان یا افراط می کنند یا تفریط افزود: اسلام که بیش از تمام ادیان و مذاهب و ایدئولوژی‌های دنیا به تفکر و آزاد اندیشی و نقد اندیشه‌ها بها می‌دهد قطعا با این اقدام سخیف و ناشی از نهایت کوته فکری و جهالت مخالف است.

دکتر ایمانیه : سوزاندن یکی از کتاب‌های مرجع پزشکی مصداق کاملی از یک اقدام جاهلانه است

دکتر ایمانیه ضمن تشکر و قدردانی از رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور و همچنین مسوول حوزه های علمیه کشور   که در موضع گیری شفاف این اقدام را محکوم کردند پیشنهاد کرد به صورت جدی از طریق دادگاه ویژه روحانیت با فردی که اقدام به آتش زدن کتاب مرجع پزشکی طب کرده  برخورد شود و گفت: باید با این فرد و  افراد مشابه برخورد قضایی صورت گیرد و اخراج او از جامعه فهیم و آزاد اندیش و عالم روحانیت شیعه خدمتی به شریعت محمدی (ص)  و علوی (ع) است.

طی چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که طی آن فردی به نام عباس تبریزیان که ملبس به لباس روحانیت بود در حضور طرفداران خود اقدام به آتش زدن کتاب مرجع پزشکی طب هاریسون کرد.

کتاب "اصول طب داخلی هاریسون" از ۷۰ سال پیش تاکنون به عنوان معتبرترین منبع علمی با مباحثی از عصب‌ شناسی گرفته تا بیماری‌های مختلف به تشریح علائم و روش درمان انواع بیماری‌ها می‌پردازد و یکی از کتاب‌های اصلی مورد رجوع پزشکان متخصص داخلی محسوب می‌شود.

سوزاندن یکی از کتاب‌های کلیدی پزشکی  توسط یکی از مروجان مشهور طب سنتی  یا آن‌طور که خودش مدعی است طب اسلامی   که در سال‌های اخیر فعالیت زیادی هم داشته است، واکنش‌های گسترده‌ای را در جامعه دانشگاهی و حوزه‌های علمیه به دنبال داشت.

عباس تبریزیان از جمله مخالفان پزشکی مدرن با این کار بار دیگر شبهه تقابل دین با علوم جدید را در کانون مباحث روز خبری القا کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.