در این پیام که نسخه‌ای از آن یکشنبه‌شب در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: فقدان اسفناک حضرت آیت‌الله سید محمدمهدی موسوی خلخالی موجب نهایت تأسف گردید.

پیام ادامه یافته است: این عالم فرزانه سال‌ها از طریق درس خارج فقه و اصول به تربیت گروه زیادی از طلاب حوزه علمیه پرداخت. درس او مورد استقبال گروه عظیمی از طلاب حوزه علمیه مشهد بود و اکنون جای او در این حوزه علمیه بزرگ شیعه خالی است.

پیام حاکی است: این‌جانب فقدان اسفناک این عالم فرزانه را به حوزه‌های علمیه و به‌خصوص حوزه علمیه خراسان و بیت شریف ایشان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.

در این پیام تصریح‌شده است: خداوند روح پرفتوح او را با اجداد طاهرینش محشور گرداند و به بازماندگان به‌خصوص فرزندان آن مرحوم صبر و اجر فراوان عنایت کند.

آیت‌الله سید محمدمهدی خلخالی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه در ۹۵ سالگی شامگاه شنبه ۳۰ آذرماه امسال در مشهد دار فانی را وداع گفت.

وی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه و از  شاگردان آیت‌الله‌العظمی خویی بود و مباحث اصولی و فقهی ایشان را به رشته تحریر درآورده و کتاب‌های مختلفی ازجمله کتاب فقه الشیعه و حاکمیت در اسلام را تالیف کرده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.