احمدعلی افکاری معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در این نشست گزارش صحت سنجی میزخدمت الکترونیکی در دستگاه های اجرایی استان فارس را ارایه کرد.
براساس این گزارش درصد الکترونیکی بودن مراحل ارایه خدمت در شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، شرکت آب و فاضلاب شیراز، شرکت توزیع نیروی برق فارس و اداره کل گمرک ۱۰۰ درصد بوده است.
همچنین درصد الکترونیکی بودن مراحل ارایه خدمت در اداره کل استاندارد ۹۸ درصد، شرکت توزیع برق شیراز ۹۶ درصد، اداره کل امور مالیاتی ۹۳ درصد، آموزش و پرورش ۷۹ درصد، اداره کل آموزش فنی وحرفه ای ۵۰ درصد، علوم پزشکی فسا ۵۵ درصد، علوم پزشکی جهرم ۶۵ درصد و علوم پزشکی لار ۶۸ درصد بوده است.
درصد الکترونیکی بودن مراحل ارایه خدمات در اداره کل صنعت، معدن و تجارت ۵۸ درصد، اداره کل جهاد کشاورزی ۵۷ درصد، شرکت شهرک های صنعتی ۵۵ درصد، تامین اجتماعی ۵۵ درصد، تعاون کار و رفاه اجتماعی ۵۲ درصد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۵۱ درصد، اداره کل ورزش و جوانان ۴۸ درصد، شرکت عمران صدرا ۴۵ درصد، اداره کل منابع طبیعی ۴۱ درصد، شرکت سهامی آب منطقه ای ۴۱ درصد، اداره کل ثبت احوال ۴۰ درصد و اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران ۳۹ درصد گزارش شده است.
براساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، درصد الکترونیکی بودن مراحل خدمات در اداره کل راه و شهرسازی لارستان ۳۲ درصد، شرکت گاز ۲۸ درصد، اداره کل بهزیستی ۲۷ درصد، اداره کل دامپزشکی ۲۵ درصد، اداره کل تعاون روستایی ۲۰ درصد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۷ درصد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۳ درصد، استانداری فارس ۱۳ درصد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۲ درصد است.
همچنین در بخش دستگاه های اجرایی که باید کمتر از ۱۰ خدمت آنان الکترونیکی باشد، آزمایشگاه فنی و میکانیک خاک، اداره کل هواشناسی و اداره کل اموراقتصادی و دارایی ۱۰۰ درصد مراحل خدمات آنان الکترونیکی است و درصد مراحل الکترونیکی خدمات در اداره کل تبلیغات اسلامی، راه آهن و اداره کل تعزیرات حکومتی۷۵ درصد، بیمه سلامت ۶۷ درصد، فرودگاه استان و لارستان ۶۰ درصد و مدیریت درمان تامین اجتماعی ۵۵ درصد است.
همچنین درصد الکترونیکی مراحل خدمات در شرکت پخش فرآورده های نفتی ۳۱ درصد، اداره کل راه ها و حمل و نقل جاده ای ۳۰ درصد، اداره کل نوسازی مدارس، اداره کل زندان ها و شرکت غله و خدمات بازرگانی ۲۵ درصد و اداره کل امور عشایر پنج درصد است.
به گفته معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در پایان سال گذشته گزارش پیشرفت میزخدمت الکترونیکی را از دستگاه های اجرایی استان دریافت کردیم و مقرر شد میزخدمت الکترونیکی تا پایان سال جاری در دستگاه های اجرایی استان نهایی شود.
افکاری افزود: اداره کل محیط زیست، اداره کل راه و شهرسازی فارس، اداره کل اوقاف و امور خیریه، دانشگاه علوم پزشکی گراش، مدیریت صندوق بازنشستگی، اداره کل حج و زیارت، پارک علم و فناوری و شرکت پست گزارش خود را دد زمینه میزخدمت الکترونیکی ارایه نکرده اند.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی، درخواست خدمات و بارگذاری خدمت و تولید و ارایه خدمت و دریافت کدرهگیری از شاخص های میزخدمت الکترونیکی است.
شهرداری شیراز و نیریز نیز در این نشست به عنوان شهرداری های موفق در ارایه میزخدمت الکترونیکی، گزارشی از فعالیت های خود را ارایه کردند.

خدمات دستگاه های اجرایی فارس تا پایان سال به صورت الکترونیکی ارایه شود 
استاندار فارس در این نشست گفت: ما به دنبال تشکیل دولت الکترونیک به عنوان یکی از اهداف دولت تدبیر و امید هستیم که تلاش زیادی در این زمینه صورت گرفته است.
رحیمی افزود: صیانت از حقوق شهروندی، ارتقای سلامت اداری، ارتقای کیفیت خدمات دولت، کاهش بوروکراسی اداری، کاهش هزینه های عمومی، نظارت عمومی و شفافیت از جمله اهداف دولت الکترونیک است که سرعت کار و پاسخگویی به مردم را افزایش می دهد و رضایتمندی و افزایش اعتماد آنان را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: همچنین کاهش رفت و آمدهای فیزیکی منجر به بهتر شدن محیط زیست می شود؛ دولت الکترونیک سلامت اداری را افزایش می دهد.
استاندار فارس گفت: دولت الکترونیک می تواند به مدیران برای دستیبابی به هدف کنترل بیشتر و نظارت مطلوب تر و هدایت علمی تر کمک کند.
رحیمی افزود: صحت سنجی میزخدمت الکترونیک در دستگاه های اجرایی استان اقدام خوبی است که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: کارهای خوبی شهرداری شیراز و نی ریز در راستای توسعه دولت الکترونیک انجام داده اند که قابل تقدیر است.
استاندار فارس گفت: دستگاه های اجرایی استان باید در اطلاع رسانی، درخواست خدمات و بارگذاری خدمت و تولید و ارایه خدمت و دریافت کدرهگیری به عنوان شاخص های میزخدمت الکترونیکی، اقدامات لازم را انجام دهند.
رحیمی افزود: اطلاع رسانی عمومی و آموزش خدمات الکترونیکی نیز باید در دستور کار دستگاه های اجرایی استان فارس قرار بگیرد.
وی ادامه داد: تا پایان سال خدمات تمام دستگاه های اجرایی استان به صورت الکترونیکی ارایه شود.
استاندار فارس در ادامه با اشاره به فرمایش های  رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته تهران گفت: معظم له فرمایش بسیار ارزشمندی داشتند که از جمله آن می توان به پیروزی هایی که ملت ایران بدست آورده بودند اشاره کرد که معاندان و دشمنان تلاش کردند این پیروزی ها را کم رنگ جلوه دهند.
رحیمی افزود: شکستن هیمنه استکبار و استعمار از جمله آمریکا جزو این پیروزی ها بود که سالیان سال کسی جرات اینکه بخواهد با آمریکا درگیر شود را نداشت اما امروز در سایه رشادت های فرزندان این مرز و بوم که مدافع امنیت کشور هستند تلافی جنایات آن ها در یک عملیات محدود توسط سپاه داده شد.
وی ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی ضمن اینکه یک ضایعه اسفناکی برای ملت ایران بود، خون پاک این شهید پیروزی های بعدی را برای کشور رقم زد که همبستگی و اتحاد ایجاد شده در میان مردم از جمله این پیروزی ها است.
استاندار فارس گفت: رهبر معظم انقلاب به مساله مقاومت و جبهه مقاومت اشاره کردند که این جبهه از ارزش های انسانی پاسداری می کند.
رحیمی افزود: دفاع و پشتیبانی از نیروهای نظامی به ویژه سپاه قدس از دیگر محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب بود که از کشیده شدن جنگ و نزاع به داخل کشور جلوگیری می کند که بسیار ارزشمند است و مردم پشتیبان سپاه قدس بودند و خواهند بود.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر دنبال مقاومت هستیم باید تاکید و تکیه بیشتری بر توانمندی های داخلی داشته باشیم گفت: حتما در این مساله استفاده از روزنه هایی که ارتباط بین المللی ما را حاصل کند مدنظر خواهد بود.
استاندار فارس مساله مشارکت مردم در انتخابات را از دیگر محورهای فرمایش رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: همه دستگاه های اجرایی استان باید برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنند.انشاالله شرایط به سمتی خواهد رفت که از همه گروه های فکری در این انتخابات حضور داشته باشند.

برای اجرای کامل میزخدمت الکترونیکی تلاش کنیم
حسن نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز در این نشست گفت: شورای راهبردی توسعه مدیریت استان وظیفه فراهم کردن سازوکار اجرای سیاست های کلی نظام اداری را بر عهده دارد.
وی افزود: تعیین برنامه های ارتقای سلامت اداری، صیانت از حقوق شهروندی، استقرار و توسعه دولت الکترونیک، توانمندسازی و آموزش کارکنان دولت و نهادینه کردن اصل پاسخگویی و شفافیت در دستگاه های اجرایی از جمله وظایف این کارگروه است.
وی ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی استان باید برای اجرای کامل میزخدمت الکترونیکی تلاش کنند تا این موضوع به صورت ۱۰۰ درصد در تمام دستگاه های اجرایی تحقق پیدا کند.

صدور پروانه ساختمانی در شیراز الکترونیکی می شود
شهردار شیراز نیز در این نشست گفت: هرچند در شهرداری شیراز پروژه های عمرانی بزرگی در دستور کار است که برخی از آن ها در دهه فجر به بهره برداری می رسد اما پروژه میزخدمت الکترونیکی یکی از شاخص ترین پروژه های ما است.
حیدر اسکندرپور افزود: این پروژه باهدف جلوگیری از اتلاف وقت، شفافیت، جلوگیری از فساد و بر مدار شعار شهر انسان محور اجرایی شده است.
وی ادامه داد: روزانه ۴۰۰ مراجعه به شهرداری شیراز داریم که ۸۷ درصد آن مربوط به استعلامات است که با اجرایی شدن پروژه میزخدمت الکترونیک دیگر نیازی به این رفت و آمدها نیست و از یک ساعت تا ۴۸ ساعت به استعلام ها به صورت الکترونیکی پاسخ داده می شود.
شهردار شیراز گفت: عمده نگاه ما در این پروژه احترام به مردم بود که نباید برای کار جزئی در شهرداری رفت و آمد داشته باشند.
اسکندرپور افزود: در چهار ماه آینده به صورت الگو در شهرداری منطقه یک شیراز صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی آغاز می شود که پس از مرحله آزمایشی در تمام شهرداری های شیراز اجرا خواهد شد.

عضویت ۱۱ دستگاه اجرایی استان در شورای راهبردی توسعه مدیریت 
در این نشست با تصویب اعضا، معاون عمرانی استانداری، سازمان تامین اجتماعی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل اموراقتصادی و دارایی، اداره کل امورمالیاتی، اداره کل ثبت اسناد و املاک، اداره کل محیط زیست، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت برق شیراز، شرکت ابفای شیراز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس به عضویت رسمی شورای راهبردی توسعه مدیریت استان درآمدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.