عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در دیدار با محمد نعمتی استاد و هنرمند خوشنویس شیرازی افزود: قطعا با بهره‌برداری از این پروژه زیرساخت لازم برای معرفی بیشتر هنرمندان فارس فراهم خواهد شد.


وی، تامین زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت گسترده هنرمندان را از جمله اهداف دولت تدبیر و امید برشمرد و ادامه داد: از هرگونه پیشنهاد سازنده‌ در جهت رسیدن به این هدف استقبال می‌کنیم و تاکید همیشگی ما به مدیران فرهنگی فارس نیز رسیدگی کامل به این امور است.
استاندار فارس، با اشاره به سابقه فرهنگی و هنری فارس و نقش هنرمندان این استان در رسیدن فارس به این جایگاه ادامه داد: هنرمند به لحاظ معرفت قلبی و شهودی در نزدیک کردن مردم به  مسیر علم و ادب و فرهنگ بسیار تواناست و از این مسیر بسیاری از معضلات و نیازمندی های اجتماعی حل و فصل خواهد شد.

تالار مرکزی برای نخستین بار در سال ۱۳۹۰ با وعده ساخت سالن همایش ۲ هزار نفری با زیر بنای چهار هزار متر مربع، نگارخانه برای نمایش آثار هنری، اتاق مخصوص تمرین موسیقی و تئاتر، کارگاه ساخت دکور، کتابخانه تخصصی و فضای نگهداری ادوات موسیقی در محل سیلوی شیراز کلنگ‌ زنی شد.
در مهرماه سال ۹۲ کلنگ این مجموعه برای مرتبه دوم به زمین زده شد و از آن زمان تاکنون وعده‌های بسیاری برای ساخت آن داده شده و این در حالی است که کمبود تالارها و امکانات و به ‌روز نبودن تجهیزات، دست هنرمندان شیراز و دیگر نقاط فارس و کشور را برای اجرای برنامه‌های هنری در شهر شعر و ادب بسته است.
پس از اولین کلنگ‌زنی، مسئولان با توقفی یک سال و نیمه و در سال ۱۳۹۲ از واگذاری پروژه به پیمانکار و آغاز مراحل نقشه‌برداری آن طی قراردادی ۴۲۰ میلیارد ریالی سخن گفتند و مدت زمان تحویل پروژه را ۳۶ ماه برآورد کردند و این پروژه برای دومین بار کلنگ زنی شد.
در سال ۱۳۹۵ اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال برای ساخت آن پیش‌بینی شد و برای سال ۱۳۹۶ نیز ۹۰ میلیارد ریال به این امر تخصیص یافت.
در مهرماه ۱۳۹۶ طی بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراحل ساخت و ساز تالار مرکزی شیراز قول افزایش اعتبار داده شد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، بهزاد مریدی اعلام کرد که ساخت اسکلت بخش اول تالار و فونداسیون بخش دوم به اتمام رسیده است و هنوز عملیات ساخت بخش سوم آن آغاز نشده است.
همچنین در نخستین بازدید استاندار پیشین فارس، اسماعیل تبادار از تالار مرکزی پیمانکار این طرح اعلام کرد که این پروژه حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اعتبار این طرح در سال ۱۳۹۶، ۸۰ میلیارد ریال بوده است و با توجه به اینکه ساخت این مجموعه به اعتباری ۴۲۰ میلیارد ریالی نیاز دارد، تنها ۱۲۰ میلیارد ریال آن محقق شده است و همچنان ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر برای ادامه فعالیت‌ها و پیشبرد آن نیاز است.
در فروردین ۱۳۹۸ صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بازدید از این پروژه اعلام کرد: در حال رایزنی‌های لازم هستیم تا برای تکمیل این طرح از راه‌های پیش بینی شده وارد شویم.
کمی بعد، در اردیبهشت ماه سال جاری نیز شهرداری شیراز برای ساخت تالار اعلام آمادگی کرد و دلیل توقف آن را کمبود بودجه مالی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.