مسعود طاهری قیری چهارشنبه در این زمینه اعلام کرد: از ۱۹ سازه آبخیزداری و آبخوان‌داری موجود در این شهرستان تاکنون ۹ میلیون و ۶۷۵ متر مکعب آب حاصل از روان آب‌های سطحی در این سازه‌ها ذخیره شده است.

وی اظهار کرد: میزان بارندگی اخیر در این شهرستان ۱۲۴ میلیمتر بوده است و آبگیری سازه‌ها علاوه بر شادی بهره‌برداران، کشاورزان و دامداران، موجب مهار و کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، تولید و اشتغال و نیز احیای بیش از پیش عرصه‌های این شهرستان شده است.

وی بیان کرد: بر اساس بازدیدهای کارشناسان آبخیزداری شهرستان جهرم از طرح‌های موجود، گزارشی مبنی بر خسارت به این سازه‌ها ثبت نشده است.

پس از بارندگی‌های اخیر در شهرستان جهرم، سد سلمان فارسی ۶۶۹ میلیون متر مکعب و سد تنگاب ۱۰ میلیون و ۱۸ هزار  متر مکعب آب قابل استفاده دارد.

سد گل بانو شهر خفر که چندماه پیش افتتاح شد نیز با بارش‌های سامانه‌ اخیر آبگیری شد.

عضو هیات امنای سد گل بانو در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: این سدچه با مساحت حوزه آبخور ۵۳۰ هکتار و با ارتفاع ۹/۵ و با اعتبار ۸۰میلیارد ریال در تنگه گلبانو شهرخفر قرار دارد که اعتبار آن جذب شده است.

موسی حاتمی افزود: از اهداف این پروژه به کنترل سیلاب ورودی به شهر خفر، تغذیه مصنوعی آبخوان منطقه، کنترل رسوب ورودی به سد سلمان فارسی و افزایش طول عمر مفید سد سلمان فارسی می‌توان اشاره کرد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.