مهدی جعفری کندوانی روز جمعه در حاشیه بازدید خیرّین و مدیران موسسه کارماران (شبکه تأمین مالی جمعی کسب و کارهای خرد) از فعالیت موسسه خیریه پدرمهربان بقیع ورامین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این موسسه از سال ۹۲ با تحت پوشش قرار دادن پنج خانواده ایرانی، سه خانواده افغانی، یک خانوده پاکستانی و یک خانواده عرب نیازمند در ورامین آغاز شد.
وی اظهار داشت: در نخستین روزهای فعالیت این موسسه، کار خدمت رسانی به نیازمندان با حضور چند خیّر و نیروهای جهادی در یک چادر سیار انجام می شد ولی امروز به همت خیرین نیک اندیش، فضای مناسبی در اختیار موسسه قرار گرفته و بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ خانواده نیازمند از شهرستان های جنوب شرق استان تهران و برخی از استان های کشور تحت پوشش حمایت های مادی و معنوی قرار دارند.
وی گفت: افراد تحت پوشش حمایت های این موسسه خیریه، از حمایت های مادی و معنوی در حوزه اشتغال، آموزش، درمان، تأمین خوراک و مایحتاج زندگی برخوردارند.
جعفری افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ۴ میلیارد ریال وام قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال مددجویان این موسسه اهدا شده تا هدف اصلی این مرکز در توانمند سازی نیازمندان محقق شود.


وی گفت: با حمایت های این موسسه خیریه تا کنون ده ها واحد تولیدی در زمینه پرورش دام سبک، تولید میوه خشک، تولید آبلیو و رب گوجه فرنگی و کارگاه خیاطی راه اندازی شده و مددجویان تحت پوشش این مرکز مشغول به کار شده اند.
وی تصریح کرد: امروز بسیاری از مددجویانی که از حمایت های مادی و معنوی موسسه خیریه پدر مهربان بقیع برخوردار بودند خود به مددکار برای حمایت از نیازمندان تبدیل شده اند.
مدیر موسسه خیریه پدرمهربان بقیع ورامین افزود: در حوزه درمان نیازمندان نیز تا کنون اقدامات چشمگیری با استفاده از ظرفیت بیمارستان ها و پزشکان خیّر انجام شده که برای نمونه می‌توان به انجام عمل جراحی آب مروارید چشم ۱۷۵ نیازمند به صورت رایگان اشاره کرد.
وی اظهار داشت: برخی از خانواده ها حتی برای تأمین نان نیز با مشکل مواجهند که برای رفع مشکل این افراد، بن خرید نان در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد تا این افراد با مراجعه به ۳۷ نانوایی طرف قرارداد با موسسه، نان روزانه خانه خود را تهیه کنند.
 وی گفت : این موسسه در زمینه مقابله با اعتیاد نیز اقدامات موثری انجام داده و با معرفی معتادین به مراکز ترک اعتیاد زمینه درمان آنان را فراهم کرده است، ضمن این که در طول مدت درمان، از خانواده آنان حمایت مادی کرد و پس از درمان، زمینه اشتغال این افراد را نیز فراهم می‌کند.


وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی بیش از ۴ میلیارد ریال لوازم التحریر، کیف و کفش تهیه و به نیازمندان اهدا شد.
جعفری اظهار داشت: در حال حاضر ۴۷۰ فرزند یتیم زیر ۹ سال تحت پوشش این مرکز قرار دارند که به منظور رفع سوء تغذیه، این کودکان صبح ها در موسسه حضور پیدا کرده و از صبحانه کاملی که از سوی خیرین تهیه می‌شود، استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به آغاز همکاری موسسه خیریه پدرمهربان بقیع با مرکز کارامان (شبکه تأمین مالی جمعی کسب و کارهای خرد) گفت: با کمک این مرکز، افراد نیازمندی که قابلیت راه اندازی کارگاه های تولیدی خرد و به کارگیری مددجویان را دارند شناسایی و معرفی می‌شوند تا با تأمین هزینه راه اندازی کارگاه به صورت قرض الحسنه، زمینه ایجاد شغل برای نیازمندان فراهم شود.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.