حجت‌الاسلام سید علی اکبر جعفری، شنبه در نشست ستاد احیای زکات شهرستان کازرون افزود: کمک به آزادی ۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد، پرداخت کمک هزینه خرید ۱۰۹ واحد مسکونی، مرمت ۲۹۰ منزل مسکونی و بازسازی مسکن یتیمان بی بضاعت، کمک به خرید و تهیه جهیزیه برای ۳۶۵ نفر از افراد نیازمند از جمله مواردی است که از محل وجوه این زکات هزینه شده است. 

وی بیان داشت: همچنین پرداخت ۱۸ میلیارد ریال کمک معیشتی به ۷۵ هزار نفر، ساخت ۱۵ مسجد و سه خانه عالم در این استان از دیگر مواردی است که از محل زکات جمع آوری شده ظرف ۹ ماه سال ۹۸ هزینه شده است.

به گفته جعفری، در پرداخت زکات، شهرستان‌های شیراز، مرودشت و کازرون در استان فارس در جایگاه برتر قرار دارند. 

رییس کمیته امداد شهرستان کازرون و دبیر ستاد احیای زکات این شهرستان نیز در این نشست گفت: در ۹ ماه امسال ۹ میلیارد ریال زکات در این منطقه جمع آوری شده که این رقم در مقایسه با مدت مشال سال ۹۷ بیانگر ۳۸ درصد افزایش است.

بیژن سهرابی بیان کرد: از محل این زکات، ۳۶ مورد بازسازی و خرید واحدهای مسکونی برای نیازمندان انجام شده، همچنین کمک به آزادسازی شماری از زندانیان جرایم غیرعمد و خرید جهیزیه برای نوعروسان نیازمند نیز از این طریق صورت گرفته است.   

او افزود: برای ترویج هر چه بهتر فریضه مهم الهی زکات در جامعه، به همکاری همه مسوولان این شهرستان نیاز داریم. 
حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون هم در این نشست گفت: مسوولان و مبلغان، برای آگاه سازی آحاد جامعه از برکات پرداخت زکات در مناطق مختلف به ویژه روستاها باید بیش از پیش اهتمام و همکاری داشته باشند.

به نظر مشهور بین فقها زکات که امری واجب است به ۹ چیز تعلق می گیرد که عبارتند از: گندم، جو، کشمش، خرما، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره سکه دار، یعنی سکه رایج معامله که هر کدام دارای نصاب شرعی هستند که تا وقتی به آن حد نصاب برسند و جامع شرایط دیگر نباشد زکات به آنها تعلق نمی گیرد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.