علی غفاری نماینده مجری طرح آبرسانی به شهرستان خرامه روز سه شنبه اعلام کرد: اجرای این طرح حدود ۵۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته است که آب مورد نیاز آن توسط دو حلقه چاه از منطقه کوه سبز تامین می‌گردد.

نماینده مجری طرح آبرسانی به شهرستان خرامه اضافه کرد: این طرح بخشی از طرح آبرسانی به شهرستامه خرامه از تصفیه خانه کوه سبز است ، طرح اصلی آب رسانی به این شهرستان شامل ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال، دو ایستگاه پمپاژ و چهار مخزن است .

غفاری افزود: اعتبار مورد نیاز جهت اجرای کل این طرح آبرسانی ۴۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که در صورت تامین اعتبار بمدت ۵ سال به  بهره برداری می رسد.

هم اینک عملیات انتقال آب از سد درودزن به شهرستان مرودشت و شیراز به وسیله خط یک در حال انجام است و خطوط دیگری که برای انتقال آب به روستاها و شهرهای فاقد آب آشامیدنی در دست اجرا است که شامل خط دوم آبرسانی از درودزن به شیراز و خط آبرسانی از سد درودزن به شهر خرامه می شود.

 در مسیر انتقال آب از سد درودزن به خرامه که عملیات اجرایی آن از سال ۹۶ و از تصفیه خانه کوه سبز آغاز شده ۹۵ روستا بعلاوه مراکز شهری مانند مرودشت، سلطان شهر، داریون و خرامه قرار دارند.

با اجرای این خط، ۱۶ روستای شهرستان مرودشت، ۲۵ روستای بخش زرقان و ۵۱ روستای شهرستان خرامه که جمعا ۹۵ روستا می شوند از آب آشامیدنی بهره مند خواهند شد.

 با اجرای این خط حدود ۱۷.۵  میلیون متر مکعب آب قابل انتقال خواهد بود  که ۸.۶ میلیون متر مکعب از آن برای آشامیدن و مابقی نیز بر اساس مصوبه کمیسیون تخصیص آب وزارت نیرو برای مصارف صنعتی استفاده خواهد شد.

شهرستان خرامه در فاصله ۸۳ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.