معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رییس ستاد انتخابات این استان در پایان نخستین روز ثبت نام داوطلبان به ایرنا گفت: از این تعداد، ۱۲ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۲۳ نفر نیز مربوط به سایر حوزه‌های انتخابیه استان است.

وی ادامه داد: پس از حوزه انتخابیه شیراز، حوزه انتخابیه سپیدان بیشترین تعداد ثبت نام را به خود اختصاص داده است.

او اظهار داشت: ستادهای انتخابات مستقر در  لامرد و مهر، مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، آباده، خرم‌بید و بوانات نیز امروز هیچ ثبت نامی نداشته‌اند.

حاشیه‌های ثبت‌نام در شیراز

بیش از ۱۲ نفر در روز نخست ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات شهرستان های شیراز و زرقان ثبت نام کردند که در بین این افراد یک نفر زن و یک نفر روحانی دیده می شود.

اولین نفری که حوالی ساعت ۸ صبح شنبه خود را برای ثبت نام به فرمانداری شیراز رسانده بود جوانی ۳۳ ساله با مدرک فوق لیسانس بود.

این فرد که کارمند یکی از ارگانهای شهری بوشهر بود هدف خود را از ورود به عرصه انتخابات بازگرداندن اخلاق مداری به جامعه و شفاف سازی امور عنوان  کرد.

اولین ثبت نام کننده در ستاد انتخابات شهرستان های شیراز و زرقان معتقد بود که مدیریت در کشور ما رو به کهنسالی رفته و از این رو، وارد شدن جوانان به این عرصه از الزامات نظام اداری است.

وی گفت: جوان یعنی شور، نشاط و پشتکار و به همین دلیل لازم است جوانان به عرصه مدیریتی کشور پا بگذارند تا بتوان کشور را از مشکلات کنونی عبور داد.

حرفی برای گفتن ندارم

دومین نفری که در ساعات اولین روز ثبت نام خود را به فرمانداری شیراز رسانده بود جوانی بود که به گفته خودش حرفی برای گفتن نداشت.

زمانی که خبرنگار ایرنا از او برای انجام مصاحبه و بیان دلایل خود برای ثبت نام درخواست کرد،این فرد گفت: حرفی برای گفتن ندارم.

انقلاب باید در گام دوم پوست اندازی کند

یکی دیگر از داوطلبانی که در ساعات اولیه نخستین روز ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خود را ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری شیراز رسانده بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعتماد به توانایی های خود را دلیل وارد شدن به این عرصه عنوان کرد و گفت: انقلاب باید در گام دوم پوست اندازی کند.

وی که ۳۰ سال سن داشت، افزود: لازم است مدیران کهنسال کنار رفته و عرصه خدمت را برای جوانان مهیا کنند.

دردسرهای خبرنگاران در روز اول

عدم پیش بینی مکان مناسب برای خبرنگاران در روز نخست نگرانی اصحاب رسانه حاضر در فرمانداری شیراز را درپی داشت که پس از ساعاتی و با دستور فرماندار، این مشکل حل شد.

در ساعات اولیه شروع کار ستاد انتخابات شهرستان های شیراز و زرقان از ورود خبرنگاران به ستاد مرکزی جلوگیری شد، امری که در دوره های گذشته کمتر سابقه داشت. 

داوطلبان بشتابند

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز در حاشیه نخستین روز ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: درخواست دارم که داوطلبان فرایند ثبت نام در انتخابات مجلس را به روز آخر موکول نکنند.

محمدرضا امیری افزود: ثبت نام کاندیداها طی روزهای دهم تا شانزدهم آذر، از ساعت هشت صبح تا ١٨ بعدازظهر در محل فرمانداری انجام می‌شود.

امیری ادامه داد: داوطلبان باید بر اساس قانون مدارک مورد نیاز شامل اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، تصویر مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت و یا معافیت برای مردان، اصل استعفا نامه مقامات موضوع ماده ٢٠ و اصل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد را به همراه داشته باشند.

فرماندار شیراز همچنین گفت: ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی برای حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان در فرمانداری مرکز استان انجام می‌شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: ایثارگران، آزادگان، رزمندگان و فرزندان شهدا با مدرک کارشناسی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

امیری با بیان اینکه سابقه نمایندگی هر دوره از حضور در مجلس شورای اسلامی، معادل یک مدرک تحصیلی محسوب می‌شود، افزود: برای دارندگان مدرک تحصیلی حوزوی نیز مدرک تحصیلی فوق لیسانس معادل مدرک سطح ٤ پذیرفته است که به تاییدیه حوزه علمیه قم رسیده باشد.

امیری داشتن حداقل ٣٠ سال تمام در روز ثبت نام و حداکثر ۷۵ سال را شرط سنی حضور در این دوره از انتخابات اعلام و اضافه کرد: برای نخستین بار اعضای هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در فارس در یک دوره قرار گرفته است، لذا برابر اصلاحیه سال ٩٥ تبصره ذیل ماده ٣١ انتخابات، اعضای هیات اجرایی مجلس شورای اسلامی همان اعضای اجرایی خبرگان رهبری خواهند بود.

فرماندار شیراز با یادآوری اینکه اعضای هیات اجرایی شامل فرماندار، دادستان و مدیرکل ثبت احوال استان است؛ از مستقر شدن بازرسی در فرمانداری شیراز و رصد فعالیت‌های داوطلبان انتخاباتی سخن گفت و اضافه کرد: در این راستا شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: مدت زمان تبلیغات رسمی بر اساس قانون یک هفته خواهد بود و برابر برنامه زمانبندی شده به اطلاع داوطلبان رسیده خواهد شد و هر اقدام تبلیغاتی خارج از مهلت قانونی تعیین شده خلاف قانون محسوب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز، یادآور شد: مدت زمان ثبت نام پنجمین انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در فارس نیز از ١٥ آذرماه آغاز می‌شود و یک هفته تا ۲۱ آذر ادامه خواهد داشت.

امیری در پایان نیز از داوطلبان انتخابات خواست با توجه به فرآیند زمانی حداقل دو ساعته ثبت نام، نام نویسی را به روزهای آخر موکول نکنند.

ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز دهم آذرماه در ستادهای انتخابات سراسر کشور آغاز شده است.

حوزه انتخابیه شهرستان های شیراز و زرقان شامل ساکنان بخش مرکزی شیراز و بخش ارژن و شهرستان زرقان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

شهرستان شیراز نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت دارد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

۱۸ نفر از ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مردم استان فارس در خانه ملت هستند.

فارس پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد و اهالی استان فارس در چارچوب انتخابات میاندوره‌ای آتی مجلس خبرگان رهبری یکی از نمایندگان خود را به جای مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی که اردیبهشت سال گذشته دعوت حق را لبیک گفت انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.