ولی الله حیاتی روز شنبه در نشست خبری ستاد انتخابات خراسان شمالی،  با بیان اینکه ظاهر شدن برخی مدیران شهرستانی و بخشداران در کنار نمایندگانی که از حوزه انتخابیه خود بازدید می کنند، ممکن است برای مردم ایجاد شائبه کند، اظهار داشت: به برخی از مدیران این امر را رعایت نکرده بودند، تذکر داده ایم و همه سموولان باید این موارد را مدیریت کنند.

وی گفت: برخی از مدیران در این مورد اخطار هم دریافت کرده اند که تعداد آنها زیاد نیست و در حوزه پیشگیری از تخلفات فعال هستیم و اگر اتفاقی هم بیفتد برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی گفت: برای مدیران جلسات توجیهی برگزار و تأکید شده که هیچیک از آنان حق و اجازه ورود به مباحث انتخابات و استفاده از امکانات دولتی را به نفع و یا علیه کسی ندارند.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی اطهار داشت: از فردا کار نامنویسی داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می شود که این روند تا ۱۶ آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

حیاتی از افرادی که تمایل به ثبت نام و نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس و پنجمین انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری از این استان را دارند خواست تا ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند و افزود: همراه بردن بیش از یک نفر برای ثبت نام وجاهت قانونی ندارد و این افراد در هنگام مراجعه برای ثبت نام با گروه و اطرافیان به فرمانداری ها مراجعه نکنند که این امر خلاف قانون است.

وی شمار اعضای هیات های اجرایی خراسان شمالی را ۲۰۹ نفر بیان کرد و گفت: هیات های اجرایی شهرستانی در مراکز شهرستان ها تشکیل می شوند و اعضای آن فرماندار، دادستان و رئیس ثبت احوال شهرستان هستند و در بخش ها نیز هیات اجرایی متشکل از بخشدار و ۸ نفر از معتمدان بخش است.

وی گفت: رعایت اصل بی طرفی، قانونمداری و تلاش برای مشارکت حداکثری و حضور مردم در پای صندوق‌های رای از جمله مواردی است که فرمانداران و عوامل ستاد انتخابات استان باید نسبت به آن اهتمام ورزیده و در راستای تحقق آن تلاش کنند.

حیاتی در خصوص انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی نیز گفت: نامنویسی داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان نیز از ۱۵ آذر آغاز می شود که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در این مجلس نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.