مدیر اجرایی پردیس سینمایی گلستان در گفت و گو با ایرنا این برنامه را حاصل همکاری سفارت جمهوری لهستان و سینمای هنروتجربه عنوان کرد و گفت: هفته فیلم لهستان از ۱۰آذرماه تا شنبه ۱۶ آذرماه به مدت هفت روز در تهران، اصفهان و شیراز برگزار می‌شود.

علی آذری از اکران هر روز یک فیلم در خلال این برنامه در پردیس گلستان شیراز خبر داد و افزود: جز اکران فیلم‌ها روز چهارشنبه ۱۳آذرماه  کارگاه فیلمسازی سینمای هنری ایران و لهستان برگزار خواهد شد؛ همچنین در همین روز فیلم پاپوشا با حضور کارگردان این اثر یوآنا کاس کراوزه برگزار خواهد شد.

این منتقد سینما درباره کیفیت آثار انتخابی در هفته فیلم لهستان گفت: فیلم‌ها عموماً جزو بهترین‌های چند وقت اخیر سینمای لهستان است؛ به ویژه دو اثر کاتین و رد پا که به‌ترتیب آثار آندری وایدا و اگنیشکا هولاند است که از بزرگان فیلمسازی لهستان به‌شمار می‌روند.

آذری درباره فیلم رد پا افزود: این اثر براساس داستانی از برنده جایزه نوبل اولگا توکار شوک در سال ۲۰۱۸ ساخته شده است که داستان یکی از رمان‌های بسیار مهم او را شرح می‌کند و از بهترین فیلم‌های لهستان است.

هفته فیلم لهستان با اکران فیلم ۸۰ میلیون اثر والدمار گژیستک آغاز می‌شود، در ادامه فیلم‌های کاتین، پرندگان در کیگالی آواز می‌خوانند، پاپوشا، رد پا، حیوان بزرگ پخش خواهد شد و پایان بخش این برنامه نیز فیلم خدایان اثر لوکاس پالکوسکی است. 

حضور در این جلسات برای عموم آزاد و رایگان است و بلیت این برنامه از طریق سایت ایرانتیک بخش هنر و تجربه میسر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.