حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در نشست گارگروه توسعه کشاورزی اردستان افزود: بررسی و برنامه ریزی برای فعالیت در زمینه پرندگان زینتی با توجه به موقعیت فرهنگی، اقتصادی و ظرفیت‌های محلی می‌تواند زمینه هدفمند شدن و توسعه این حرفه را در شهرستان اردستان فراهم کند. 

وی بیان کرد: بر این اساس ساماندهی و حمایت از تولیدکنندگان در صنف پرورش پرندگان زینتی باید در اولویت دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد زیرا تولیدات آنها زمینه فروش و صادرات به دیگر کشور ها را داشته و می‌تواند اشتغال مناسبی در منطقه ایجاد کند.

فرماندار اردستان میزان سرمایه‌گذاری، امکانات مورد نیاز و تعداد افراد شاغل را از جمله اطلاعات الزامی برای تهیه طرح توجیهی از سوی علاقه‌مندان برشمرد و تصریح کرد: هیچ دستگاهی تا امروز از این حرفه حمایت نکرده، درحالی‌که آنها درخواست هیچ گونه تسهیلاتی نکردند.

وی اضافه کرد: نخستین گام برای برطرف کردن مشکلات، ایجاد یک تشکل صنفی است که باید با همکاری دستگاه‌ها تا ۲ هفته آینده اجرایی شود و در کنار آن ارائه راهکارهای عملیاتی در راستای بررسی کارشناسانه موضوع و فراهم کردن یک بستر قانونی در دستور کار قرار گیرد.

تاملی در ادامه اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود این است که برخی در دستگاه‌ها ضوابطی را تدوین می‌کنند که هیچ هم‌خوانی با شرایط منطقه ندارد؛ درحالی‌که بسیاری از کشورها چنین مقرراتی ندارند و راه را برای تولیدکننده هموار کردند.

وی تصریح کرد: مسائلی در دامپزشکی، جهاد کشاورزی و برخی اداره‌های دیگر مطرح است که مانع کسب و کار شده؛ زیرا هنوز به این باور نرسیده‌ایم، کشور در شرایطی قرار دارد که به جای تدوین و ابلاغ قوانین و مقررات، تولید ثروت ضروری بوده و باید به عنوان یک کار مقدس شناخته شود.

فرماندار اردستان افزود: اگر در سایر نقاط جهان نیز چنین مسائلی وجود داشت، شاهد این همه نوآوری نبودیم؛ آنها پذیرفتند که هر کسی ممکن است ایده جدید و بهتری برای مسائل داشته باشد و در این شهرستان نیز نیازمند نوآوری و همکاری برای جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و رونق تولید هستیم.

هم‌اکنون یکهزار و 700 واحد دامداری روستایی و صنعتی، 200 واحد سنتی در کنار ۱۴۶ مرغداری گوشتی، ۱۱ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار و سه واحد پرورش پولت در شهرستان اردستان فعالیت دارد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.