محمد پناهی نژاد مدیر پردیس سینمایی اصفهان  روز سه شنبه به ایرنا گفت: در ادامه برگزاری هفته‌های فیلم کشورهای مختلف، هفته فیلم لهستان با نمایش آثار برتر و معاصر سینمای این کشور به طور همزمان در پردیس سینمایی اصفهان، خانه هنرمندان تهران، و پردیس گلستان شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: مهمان ویژه این رویداد سینمایی در اصفهان « یوآنا کاس کراوزه»  فیلم‌نامه نویس، کارگردان و تهیه کننده لهستانی است که نویسندگی و کارگردانی آثار مطرحی چون "پرندگان در کیگالی آوار می‌خوانند"، "پاپوشا"، "نیکوفرمن" و "میدان نجات دهنده" را بر عهده داشته است.

وی ادامه داد: مهمان ویژه پردیس سینمایی اصفهان، معاون رییس اتحادیه صنفی کارگردانان فیلم لهستان و نیز متخصص موسسه هنر فیلم لهستان می باشد، و با سینمای ایران آشنایی دارد. 

پناهی نژاد تصریح کرد: در این هفته فیلم  «پاپوشا» به کارگردانی یوآنا کاس کراوزه و کریستوف کراوزه محصول سال ۲۰۱۳، «خدایان» به کارگردانی لوکاس پالکوسکی محصول سال ۲۰۱۴، «۸۰ میلیون» ساخته والدمار کژیستک محصول سال ۲۰۱۱، «کاتین» ساخته آندژی وایدا محصول سال ۲۰۰۷، «پرندگان در کیگالی آواز می خوانند» به کارگردانی یوآنا کاس کراوزه و کریستوف کراوزه محصول سال ۲۰۱۷، «حیوان بزرگ» ساخته یژی اشتور محصول سال ۲۰۰۰، «ردپا» به کارگردانی آگنیشکا هولاند و کسشیا آدامیک محصول سال ۲۰۱۷  در هفته فیلم لهستان به نمایش درمی‌آید.

وی از تمامی علاقه‌مندان هنر هفتم دعوت کرد در این رویداد سینمایی شرکت کنند و گفت که حضور در این برنامه برای عموم  آزاد و رایگان است.

هفته فیلم لهستان یکشنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۱۷:۰۰ در پردیس سینمایی اصفهان آغاز می‌شود؛ در این هفته فیلم  ضمن نمایش فیلم «پاپوشا»، کارگاه فیلم‌سازی با موضوع «سینمای هنری ایران و لهستان و تولید مشترک» با حضور یوآنا کاس در روز دوشنبه۱۱ آذر در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.