کتابدار کتابخانه تخصصی ادبیات مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان، درباره برگزاری برنامه «رمان محبوب من» توضیحاتی را بیان کرد.
سعیده سیاحیان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: برنامه «رمان محبوب من» بر اساس نیازهایی که مخاطبان ما در کتابخانه داشتند شکل گرفته است. در کتابخانه با مخاطبمان ارتباط مستقیم داریم و چون موضوع کتاب‌های این کتابخانه، ادبیات است و رمان، بخش اعظمی از ادبیات به شمار می‌رود، با نظرخواهی از مخاطبان تصمیم به طرح‌ریزی این برنامه گرفتیم.
وی ادامه داد: دلیل دیگرمان هم استقبالی بود که از بعضی رمان‌ها می‌شد؛ ضمن اینکه ما به‌عنوان کتابداران کتابخانه مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان، متوجه شدیم که سطح سلیقه مخاطبان رمان خوان بالا رفته و به همین دلایل تصمیم گرفتیم برنامه «رمان محبوب من» را با توجه به تخصصی بودن این کتابخانه و هم‌چنین تخصصی بودن این مرکز برای قشری از مخاطبان که کار خلاقه نمی‌کنند ولی دوست دارند رمان و شعر بخوانند برگزار کنیم.
کتابدار کتابخانه تخصصی ادبیات مرکز آفرینش‌های قلمستان تصریح کرد: «رمان محبوب من» از آبان‌ماه سال گذشته کار خود را با معرفی رمان پرخوانندۀ «ملت عشق» و به بهانه برگزاری نمایشگاه کتاب شروع کرد و مجموعاً 10 برنامه آن، از سال گذشته تاکنون برگزارشده است.
سیاحیان با بیان اینکه بخشی از برنامه «رمان محبوب من» به رمان‌های نوجوانان اختصاص دارد، گفت: مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان چندین سال است که بر روی تربیت داستان‌نویس و شاعر نوجوان سرمایه‌گذاری می‌کند و بخشی از کتابخانه مرکز نیز به کتاب‌های نوجوان تعلق دارد. نوجوانان نیز در برنامه‌هایی که به خوانش رمان‌های ویژه سنشان اختصاص دارد، به‌صورت مجری و کارشناس شرکت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای تابستان امسال دو رمان ویژه نوجوانان در نظر گرفته شده است. هفته پیش اولین برنامه «رمان محبوب من» ویژه نوجوانان با بررسی رمان «هستی» نوشته «فرهاد حسن‌زاده» برگزار شد و رمان مورد نظر بعدی نیز «مادربزرگ سلام می‌رساند و می‌گوید متأسف است» از «فردریک بکمن» است.
کد خبرنگار: 13038

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.