مراسم رونمایی از دو کتاب عربی با نام‌ های «القصه فی الاهواز الآن» و «حین اضیع فی البیاض الکثیر» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مراسم رونمایی از دو کتاب عربی با نام‌های «القصه فی الاهواز الآن» و «حین اضیع فی البیاض الکثیر» در حاشیه نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد.

کتاب «القصه فی الاهواز الآن» شامل داستان‌ های کوتاه عربی از چند نویسنده خوزستانی است که توسط دو شاعر و داستان‌ نویس خوزستانی به نام‌ های احمد حیدری و حسین طرفی علیوی در ۱۱۰ صفحه جمع‌ آوری شده است.

کتاب دیگری که رونمایی شد با عنوان «حین اضیع فی البیاض الکثیر» به معنای «هنگانی که در سفیدی زیاد گم می‌شوم» بود.

این کتاب مجموعه اشعاری در قالب سپید از مهدی مرادی شاعر خوزستانی است که توسط حسین طرفی به عربی ترجمه شده است.

کتاب «حین اضیع فی البیاض الکثیر»  شامل ۹۰ صفحه و ۴۲ قطعه شعری است.

گفتنی است، دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان خوزستان با ۳ سالن مجزا در ۳۴۰ غرفه و حضور ۵۳۸ ناشر از سراسر کشور با نمایش ۶۸ هزار و ۲۴۴ عنوان کتاب در بخش داخلی و حضور ١٧ ناشر عربی در محل نمایشگاه های بین المللی خوزستان فعال است.

در این دوره از نمایشگاه ۳۰ ناشر از استان خوزستان در نمایشگاه حضور دارند و ۸ کتاب‌ فروشی اهواز نیز در برگزاری نمایشگاه مشارکت می‌کنند. مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب با تخفیف ۲۰ درصد از طریق بانک عامل نمایشگاه در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

نقد و بررسی کتاب «پشت ابرهای خاکستری» یادنامه سردار شهید علی هاشمی با حضور نویسنده، مروری بر کارنامه پژوهشی عباس امام و جلیل نوذری، نشست شعر خوانی با حضور شاعران استان، نشست ادبی «اسطوره و دنیای معاصر»، نقد و بررسی کتاب «نردبانی از ستاره‌ها» با حضور بابک نیک طلب و فرهاد حسن زاده از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان، نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان و رونمایی از تازه‌ های نشر استان از جمله برنامه های جنبی دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان بوده است.

همچنین  نشست ادبیات داستانی و رونمایی از رمان «هرس»، کارگاه علمی «فنون ابتهال و تواشیح»، نشست ادبی «نقش شاهنامه در تقویت وحدت ملی»، جشن امضاء کتاب نویسندگان استان و ایستگاه سرگرمی کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های جنبی است که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.