موعد قرار برای پیرایش سر این توانخواهان بین آرایشگران استان فارس و معلولان ذهنی حرکتی موسسه خیریه نرجس شیراز، نانوشته و دلی است و برای یک روز در ماه بسته شده است.  

ماهی یک بار حدود ۴۰ نفر از آرایشگران استان فارس بر سر این قرار که متن آن مهری است که بر لوح جانشان نگاشته شده، حاضر می شوند. 

بیش از ۲۵۰ معلول ذهنی و حرکتی که حدود ۱۰۰ نفر آنها افراد بی سرپرست هستند، روز یکشنبه (نوزدهم آبان ۹۸) یکی یکی پیرایش سر خود را به دست این ۴۰ نفر آرایشگر خیر و نیک اندیش استان فارس سپردند.

توانخواهانی که با پای خود و برخی که قادر به حرکت کردن نیستند با ویلچر و با کمک مددکار به صندلی آرایشگران نیک اندیش سپرده می شوند.

نرجس شیراز یکی از شناخته شده‌ترین موسسه‌های خیریه استان فارس و کشور است که از سال ۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون سرپرستی بیش از ۲۵۰ معلول را بر عهده دارد و به صورت هیات امنایی و با کمک‌های مردمی اداره می شود.

معلولان در رده‌های سنی مختلفی از نوزاد، کودک و بزرگسال در سه طبقه این موسسه خیریه نگهداری می شوند.

بازدید از موسسه خیریه نرجس شیراز آزاد است و یکی از دلایل این موضوع، آشنایی مردم و خیران از نزدیک با فعالیت این موسسه است و اینکه خیران بیشتری برای تامین ملزومات آسایش این معلولان جذب شود.

به وقت قرار...

محمود بنیانی، آرایشگر ۳۶ ساله‌ای است که ماهی یک روز خود را صرف اصلاح سر معلولان خیریه نرجس شیراز می کند و به گفته خودش از این کار نیز بسیار رضایت قلبی دارد و این اقدام باعث شده زندگی او نیز متحول شود.

این شهروند شیرازی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود پنج سال پیش با کمک تعداد اندکی از آرایشگران شیرازی این کار را شروع کردم و یک روز در ماه را به اصلاح سر معلولان ذهنی و حرکتی موسسه خیریه نرجس اختصاص داده‌ام.

به گفته این آرایشگر شیرازی، بعد از شروع این کار از حدود پنج سال پیش، رفته رفته شمار دیگری از آرایشگران استان فارس به ویژه با اطلاع‌رسانی در فضای مجازی به این کار پیوسته‌اند، به گونه‌ای که اکنون حدود ۴۰ آرایشگر از سراسر این استان و از جمله شهرستان‌های شیراز، مرودشت، نی ریز و ... یک روز در ماه را در محل این قرار دلی حاضر می‌شوند و موهای سر این معلولان را به صورت رایگان اصلاح می‌کنند.

ما به معلولان نرجس محتاجیم

بنیانی می‌گوید که اوایل احساس می‌کرده که این کودکان و افراد معلول به او و همکارانش احتیاج دارند اما اکنون به این نتیجه رسیده که او و همکارانش هستند که به این افراد که جامعه آنها را معلول می‌داند، احتیاج دارند.

این آرایشگر شیرازی معتقد است که موسسه خیریه نرجس شیراز، مکان عجیب و دوست‌ داشتنی است و باعث شده برگی دیگر در زندگی او و همکارانش ورق بخورد.

به گفته اعضای این گروه آرایشگر استان فارس، همه آنها از یک هفته قبل از رسیدن روز موعدی که قرار است برای اصلاح سر معلولان نرجس به محل این موسسه بیاییند شور و شوق رسیدن آن را دارند و برای آن لحظه شماری می‌کنند.

بنا به اظهار مسئولان موسسه خیریه نرجس شیراز، این مرکز به کمک‌های انسانی، نقدی و غیر نقدی همه خیران و نیک اندیشان این استان و سایر هموطنان ایرانی احتیاج دارد.

همه با هم می‌توانیم

مدیر عامل موسسه خیریه نرجس شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک بیش از ۲۵۰ معلول جسمی و ذهنی در این مرکز نگهداری می شوند.

هدایت بهاء الدینی افزود: کودکان و نوجوانان دارای معلولیت‌های کم نیز در این مرکز نگهداری می‌شوند که این افراد آموزش پذیر هستند و می‌توانند با تربیت و آموزش درست در مسیر صحیح قرار گرفته و وارد جامعه شوند.

وی ادامه داد: کمک اقشار و صنوف مختلف، باعث دلگرمی و حمایت از مسئولان این خیریه و معلولان نرجس می‌شود.

بهاء الدینی همچنین بیان کرد: صدای مدیران این مجموعه، پژواک زیادی در سطح جامعه ندارد و رسانه‌ها آنگونه که باید برای تبلیغ و جلب توجه خیران به منظور کمک به این موسسه خیریه، یاریگر ما نیستند و برخی از رسانه‌ها از جمله صدا و سیما برای انجام این کار طلب پول می‌کنند که از توان این مجموعه خیریه خارج است. 

مدیرعامل موسسه خیریه نرجس شیراز از اقشار، اصناف مختلف، مردم، خیران و نیک اندیشان دعوت کرد که یاریگر این مجموعه برای خدمت به معلولان و نگهداری از این افراد باشند، تا بتوان خدمات بهتر و شایسته‌تری به این توانخواهان ارایه کرد.

کمک‌های غیر نقدی شامل، مواد خوراکی و سایر اقلام زندگی ویژه معلولان، حمایت نقدی و کمک نیروی انسانی و خدماتی از جمله مواردی است که در موسسه خیریه نرجس شیراز نیاز است و مردم و خیران می‌توانند با مراجعه به بخش مشارکت‌های مردمی این موسسه واقع در بلوار یاوران غربی و همچنین مجموعه خیریه نرجس شیراز، هم کمک‌های ‌خود را انجام دهند و هم نظاره‌گر خدمات ارایه شده در این مرکز باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.