حسین شبانی‌نژاد، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف از اختصاص اعتبار توازن استانی، توازن توسعه در شهرستان‌هاست، این اعتبار براساس شاخص‌ها و میزان اعتبارات در یک چارچوب معین توزیع می شود و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در توزیع این اعتبار با محدودیت‌های زیادی همراه است.

وی، با اشاره به محدودیت بودجه کشور و اجرای طرح توزیع هدفمند اعتبارات با هدف تکمیل طرح‌های نیمه تمام لامرد، اظهار داشت: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان لامرد با مشورت مدیران اجرایی، اعتبارات توازن استانی را توزیع کرده تا از این طریق بتوان اکثر پروژه‌های مهم و تاثیرگذار این شهرستان را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برساند.

شبانی نژاد بیان کرد: هم اکنون طرح توزیع هدفمند اعتبارات با استقبال کمیته برنامه‌ریزی استان فارس رو به رو شده و به گفته کارشناسان مدیریت برنامه‌ریزی استان، سایر شهرستان‌ها نیز از این طرح استقبال کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۷۵ میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات به شهرستان لامرد اختصاص یافته است که در صورت مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام 

این شهرستان، بخشی از این اعتبار به عنوان تسهیلات به سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود.

فرماندار لامرد ادامه داد: هم اینک طرح‌های زیادی در حوزه ورزش شهرستان لامرد وجود دارد که از قابلیت واگذاری به بخش خصوصی برخوردارند، از جمله استخر سرپوشیده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با وجود اینکه ظرف چندین سال به آن اعتبار تخصیص داده شده اما متاسفانه هنوز تکمیل نشده است و باید با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس به بخش خصوصی واگذار شود.

فرماندار شهرستان لامرد ادامه داد: واگذاری طرح‌ها به بخش غیر دولتی از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های شورای برنامه‌ریزی استان فارس است که به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها ابلاغ شده و با توجه به این موضوع لازم است پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی در اولویت برنامه‌ریزی مدیران قرار گیرد زیرا عمل به ابلاغیه برای شهرستان‌ها امتیاز به همراه دارد.

شبانی‌نژاد گفت: ضروری است مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان لامرد نیز بر موضوع تکمیل طرح‌های نیمه تمام متمرکز شوند، بر روند جا به جایی اعتباراتی که به این شهرستان اختصاص می یابد دقت و نظارت کامل داشته باشند و این فرمانداری را از این مساله مطلع سازند.

وی در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: هم اکنون پیگیری‌های لازم به منظور جذب اعتبار برای ساختمان دانشگاه دولتی لامرد و همچنین تخصیص اعتبار برای طرح‌های مهم حوزه بهداشت و درمان این شهرستان در حال انجام است.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.