رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: سرانه تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی به میانگین کشوری رسیده است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ناصر حضرتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه آذربایجان غربی با افتتاح بیش از ۶۰۰ تخت بیمارستانی در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان از نظر سرانه تخت بیمارستانی به میانگین کشوری رسیده است افزود: پس از افتتاح های اخیر سرانه تخت بیمارستانی استان از ۱.۲ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر به 1.7 تخت رسیده است که برابر با میانگین کشوری است.
حضرتی با بیان اینکه در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ۴۰ طرح شامل صدها پروژه و با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان متشکل از هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبارات بخش دولتی و هزار و ۶۲۳میلیارد تومان اعتبارات بخش خصوصی به افتتاح رسیده است خاطرنشان کرد: ۶طرح(۵۰۰ پروژه) در بخش کشاورزی، ۸طرح(۴۶پروژه) بخش بهداشت و درمان، ۲طرح در حوزه حمل و نقل و ۲طرح گازرسانی از شاخص ترین طرح های افتتاح شده در سفر اخیر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی بوده است که ظرفیت اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۵۰۰۰ نفر را دارد.
وی افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور ۲طرح گازرسانی  در قالب گازرسانی به ۲۰۰ روستا و با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که در قالب این پروژه ها بیش از ۱۸ هزار نفر از نعمت گاز برخوردار شدند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سفر دکتر روحانی به آذربایجان غربی ۴۰ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان به تصویب رسید که عمدتا تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهند رسید.
حضرتی با تاکید بر تخصیص ۱۸۲ درصدی اعتبار برای طرح های مصوب سفرسال ۹۵ رئیس جمهور به استان تصریح کرد: برای ۶۰ طرح مصوب سفر سال ۹۵ رئیس جمهور ۱۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده بود که تاکنون ۲۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
وی گفت: از مجموع ۶۰ طرح مصوب سال۹۵ رئیس جمهور به آذربایجان غربی، ۲۰ پروژه از پیشرفت ۱۰۰رصدی و ۲۴ پروژه از پیشرفت بالای ۷۰درصدی بهره مند هستند که برای اتمام همه طرح های باقیمانده بیش از ۲۲۹ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در خصوص ادعای عدم توجه دولت به دریاچه ارومیه نیز عنوان کرد: عدم تخصیص اعتبار مشخص به دریاچه ارومیه نشان از بی توجهی دولت به احیای دریاچه نیست و در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ۶۰۰میلیارد تومان برای اتمام پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه تخصیص یافته است و تاکنون نیز بیش از هزار میلیارد تومان هزینه شده بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.