حمیدرضا حسین‌خانی، شنبه در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه گروهی خوشنویسی شهرستان فسا اظهار داشت: علت کم توجهی به هنر خوشنویسی، عدم آگاهی کافی مردم نسبت به این هنر ارزشمند است.
وی، با اشاره به جایگاه خوشنویسی در ایران، بر لزوم توجه ویژه به این رشته هنری تاکید و بیان کرد: با توجه به پیشینه تاریخی و سوابق بزرگان خوشنویسی در ایران باید در قالب برگزاری نمایشگاه‌های متنوع برای معرفی و عرضه آثار هنرمندان، زمینه‌های حضور و ترغیب جوانان را برای پرداختن به این رشته هنری ماندگار، فراهم کنیم.

رئیس انجمن خوشنویسان فسا اضافه کرد: مشکلات مالی و هزینه‌های سرسام آور به ویژه افزایش قیمت کاغذ از جمله معضلات فرا روی هنرمندان خوشنویس است که انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط بیشتر به آن توجه کنند.
حسین خانی در مورد نخستین نمایشگاه گروهی خوشنویسی فسا که امروز (یازدهم آبان) در این شهر گشایش یافت، بیان داشت: در این نمایشگاه 22 تابلو خوشنویسی با موضوع‌های قرآنی، اشعار حافظ و مولوی از آثار 10نفر از استادان ممتاز و مدرسان رشته خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است.
او گفت: سبک‌ های بکار گرفته در این آثار خوشنویسی، نستعلیق، نسخ و شکسته با استفاده از مرکب سنتی و کاغذ گلاسه است.

حسین خانی ادامه داد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی برای جذب هنرجویان و جوانان علاقه‌مند به هنر خوشنویسی بسیار موثر است و می‌تواند راهکاری مفید برای معرفی هر چه بیشتر این هنر باشد.

به گفته وی، این نمایشگاه خوشنویسی تا هجدهم آبان 98 در خانه فرهنگ دکتر رستگار فسایی دایر است.

شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

هنر خطاطی و خوشنویسی با پیشینه ای سه هزار ساله از ابتدای خلقت با انسان همراه بوده و قدمت آن به قبل از اسلام می‌رسد و بعد از اسلام نیز خوشنویسی بیشتر با خط کوفی رواج داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.