زین العابدین نیک مرام، چهارشنبه در بازدید از روند عملیات ساخت تصفیه خانه فاضلاب آباده بیان داشت: این تصفیه خانه که هم اینک ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ظرف ۲ سال آینده به طور کامل به بهره برداری می رسد اما از فاز نخست آن دهه فجر ۹۸ بهره برداری خواهد شد.  

به گفته وی، تصفیه خانه فاضلاب آباده در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار و در سه فاز در دست ساخت است.

فرماندار شهرستان آباده همچنین در مورد شبکه انتقال فاضلاب شهری آباده گفت: در فاز نخست این پروژه بیش از ۱۳۰ کیلومتر خط انتقال انجام شده است و ۶۰ کیلومتر دیگر آن در سال ۹۹ کلنگ زنی خواهد شد.

عملیات ساخت تصفیه خانه فاضلاب آباده با اعتبار ۳۴۶ میلیارد ریال از دی ماه ۹۶ آغاز شد. به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس شبکه، جمع آوری فاضلاب این شهر شامل، ۱۶۶کیلومتر با قطر لوله ۲۰۰ تا ۷۰۰میلی متر است که بخشی از هزینه این طرح توسط بانک توسعه اسلامی تامین شده است.
بنا به اظهار محمد علی قلندری، عملیات اجرایی این طرح مشتمل بر سه بخش و شامل، احداث تصفیه خانه فاضلاب با فرایند تصفیه به روش هوادهی با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز و اجرای خطوط انتقال و شبکه جمع آوری اصلی و فرعی به طول ۱۷۳کیلومتر است.

بهره برداری از این طرح تاثیر به سزایی در ارتقای ‌سطح بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست شهرستان آباده و توسعه صنعت و کشاورزی این منطقه دارد. در این پروژه امکان پوشش جمعیتی افزون بر ۱۰۹ هزار نفر در افق طرح ۱۴۱۵ و پوشش جمعیتی بیش از ۵۴ هزار نفر در مبدا طرح پیش بینی شده است.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۴ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.