معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان فارس روز سه‌شنبه از افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کازرون با جذب اعتبارات تخصیص یافته تا پایان سال جاری خبر داد و بیان داشت : در سال مالی ۱۳۹۸ با تاکید و تلاش ویژه استاندار فارس و مسوولان شرکت آبفا کشور برای این طرح اعتباری به میزان ۱۲ میلیارد تومان مصوب گردید که تاکنون مبلغ ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده و امید است با در اختیار قرار گرفتن اعتبار مورد نیاز ، تا پایان سال جاری این تصفیه‌خانه در مدار بهره برداری قرار گیرد.

 سید مهرداد اکبری از اجرای مراحل پایانی احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون خبر داد و گفت: عملیات اجرای این تصفیه خانه فاضلاب در مراحل پایانی است و تصفیه خانه فاضلاب مذکور تا کنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

این مقام مسوول بیان داشت: در بخش جمع آوری و جذب این تصفیه خانه حدود ۹۵ درصد، در بخش عملیات تجهیزاتی ۸۰ درصد و به طور کلی این تصفیه خانه ۸۵ درصد تا کنون پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان فارس همچنین گفت: در سال مالی ۱۳۹۷ نیز مبلغ ۵ میلیارد تومان برای این طرح مصوب گردید که مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شد و این اعتبار در روند اجرا صرف احداث تجهیزات جذب فاضلاب و خرید بخشی از کابل برق مورد نیاز برای راه اندازی اولیه گردید.

اکبری خاطر نشان کرد: تاکنون ۶۰ کیلومتر از شبکه‌های اصلی و فرعی جمع آوری فاضلاب شهر کازرون و خطوط انتقال اجرا شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان فارس جمعیت تحت پوشش ابتدای طرح را  ۱۰۳ هزار نفر ،  ظرفیت راه اندازی اولیه را  ۱۷هزار ۱۰۰ متر مکعب در روز و میزان پساب خروجی گام  اول طرح را ۱۶ هزار ۲۴۵ متر مکعب در روز اعلام کرد.

اکبری گفت: با بهره برداری از این طرح زیست محیطی ، علاوه بر جلوگیری از آلوده شدن آبهای سطحی و غیر سطحی و ارتقاء بهداشت محیط ، از پساب حاصل از فرآیند تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه، می‌توان در صنایعی مانند پتروشیمی و نیروگاه برق نیز استفاده کرد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۴۲ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.