محمدرضا امیری، شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شیراز افزود: یکی از توطئه‌های دشمنان این کشور و ملت، آلوده کردن جوانان به مواد مخدر است و متاسفانه شیراز نیز به دلیل شرایط خاص دچار آسیب های فراوانی شده است.

فرماندار شهرستان شیراز ادامه داد: دولت تدبیر و امید از ابتدای کار خود ضمن توجه خاص به آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و مواد مخدر، رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار قرارداده و امروز شاهد فعالیت تشکل‌های اجتماعی در این زمینه هستیم که موفقیت‌های خوبی هم در این زمینه حاصل شده است.

وی، با اشاره به اینکه شیراز یکی از مقاصد اصلی گردشگری داخلی و خارجی است، اظهار داشت: بی شک بافت تاریخی و فرهنگی شیراز برای گردشگران جذابیت دارد اما متاسفانه این بافت دچار آلودگی‌هایی است که رفع آن دغدغه علما، نخبگان و مسئولان از جمله استاندار فارس و امام جمعه شیراز است.

امیری اضافه کرد: اقدامات دستگاه‌های مختلف دولتی، بخش عمومی و تشکل‌های مردمی برای حل مشکل یاد شده، روند خوبی را سپری کرده و پاکسازی، رفع آلودگی و زیباسازی محله‌های قدیمی و بافت تاریخی شیراز در حال انجام است.

فرماندار شیراز، با قدردانی از اقدامات خیران و تشکل‌های مردم نهاد در اختصاص مکان و کمک‌های مالی برای ساماندهی معتادان متجاهر، گفت: بدون تردید دستگاه‌های دولتی ضمن استقبال از این اقدامات با تمام توان در کنار آنان خواهند بود تا با هم افزایی، هماهنگی و انسجام ایجاد شده بین بخش‌های مختلف، اقدام به زشتی‌زدایی از این مناطق کنند.

امیری، همچنین به تشکیل گروه‌های کاری در روستاها و مناطق مختلف شهرستان شیراز و ارائه گزارش ماهانه از سوی این کارگروه ها اشاره و بیان کرد: انجام این موارد در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مختلف نقش اصلی را خواهد داشت.

در ادامه این نشست، سرگرد قیام‌خواه، کارشناس معاونت پیشگیری فرماندهی انتظامی استان فارس با ارائه گزارش تصویری به موضوع لزوم شناخت مخدرهای جدید و راه‌های پیشگیری و مبارزه با آن پرداخت و کارشناسان حوزه های ذی‌ربط با اشاره به دغدغه‌های موجود، بر ارائه راهکارهای متناسب در پیشگیری، شناسایی و مبارزه با معضلات جدید جامعه امروز تاکید کردند.

همچنین در این نشست مقرر شد که سازمان‌های مردم نهاد، از جمله سازمان احیاگران بافت فرسوده، با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شیراز مبادرت به پیشگیری از گرایش جوانان محله سنگ سیاه این شهر به مصرف مواد مخدر کرده و اداره آسیب‌های اجتماعی نیز با همکاری بهزیستی و نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر در این شهرستان اقدام کنند.

متجاهر به کسی گفته می‌شود که کاری خلاف شرع را آشکارا و بی پرده انجام دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.