استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که عنوان شهر بدون معتاد متجاهر برای تبریز باید حفظ شود، افزود: به زودی با توسعه مرکز ماده 16 و راه‌اندازی بخش بانوان در آن، یک گام مهم دیگر در عرصه مبارزه با مواد مخدر برداشته می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در تبریز، با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر انقلاب بر مبارزه جدی با پدیده شوم اعتیاد، اظهار کرد: اعتیاد، علت عمده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است که تبعات آن همه حوزه‌های اجتماعی را در بر گرفته است.

وی افزود: 65 درصد از موارد همسرآزاری، 50 درصد طلاق‌ها و بخش عمده جرایم سازمان‌یافته مانند فساد و فحشا، سرقت و هنجارشکنی ریشه در اعتیاد دارد.

پورمحمدی با تأکید بر آموزش همه گروه‌های سنی در راستای پیشگیری از اعتیاد، گفت: در این خصوص باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های گروهی به ویژه صداوسیما به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
 
وی بر این‌که نقش عوامل سیاسی و اجتماعی در شیوع اعتیاد نباید نادیده گرفته شود، گفت: آموزش در تمام گروه‌های سنی، تنها راه پیشگیری از اعتیاد است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از راه‌اندازی مرکز ماده 16 به‌عنوان اقدام جدی در مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد و گفت: این کار بزرگ به همت و تلاش دکتر جبارزاده و سردار نصرتی انجام شد که نتیجه آن، عنوان شهر بدون معتاد متجاهر برای تبریز بود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی هم با بیان این‌که 70 درصد از تریاک و 60 درصد از هروئین جهان در ایران کشف می‌شود، گفت: ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر و خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم قرار گرفته و تاکنون بیش از 400 شهید و 1600 جانباز در این راه تقدیم کرده است.

رضا استادرحیمی با بیان این‌که آذربایجان شرقی از استان‌های پاک در زمینه اعتیاد است، افزود: این موفقیت در سایه همت و تلاش نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان و دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی به دست آمده است.

در این مراسم از دستگاه‌های برگزیده عرصه مبارزه با مواد مخدر تجلیل شد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-language:FA;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.