عنایت‌الله رحیمی، سه‌شنبه در آیین بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در شیراز افزود: دانشگاه‌های ما در گذشته برنامه‌های لازم را برای این منظور تدوین و اجرایی کرده‌اند و این روند باید به شکل مطلوب‌تری نسبت به گذشته دنبال شود.
استاندار فارس گفت: دانشجو باید بتواند حرف و نظر خود را آزادانه بیان کند چرا که هزینه و آسیب‌های برخی سخنان در دانشگاه به مراتب کمتر از هزینه آن در جامعه ای است که تمام اقشار و گروه‌ها زندگی می‌کنند.
رحیمی بیان کرد: اگر در دانشگاه دانشجو خطایی مرتکب شود و بابت آن خطا هزینه‌اش را هم پرداخت کرد، وارد جامعه که شد آن اشتباه و خطا را مجددا تکرار نخواهد کرد.
وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم که به دانشجویان به عنوان فرزندان خود بنگریم چرا که وقتی پدر و مادری خطایی از فرزندان خود ببینند آنها را ستاره‌دار نمی‌کنند بلکه آنها را نصیحت و راهنمایی می‌کنند.
او اظهار داشت: در کنار نقدپذیری و انتقادپذیری که بر آن تاکید داریم ضرورت دارد که همگان رعایت قوانین و مقررات و توجه به مصالح جامعه را مد نظر قرار دهند و به ویژه دانشجویان و نخبگان به عنوان طلایه‌داران علم و دانش باید در این زمینه پیشگام باشند.
استاندار فارس با اشاره به فشارهای اقتصادی دشمن و تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه کشور و ملت ایران وضع کرده‌اند گفت: دشمنان در حقیقت با کشور ما وارد یک جنگ اقتصادی شده‌اند که در این جنگ خانواده‌ها و معیشت مردم را هدف قرار داده‌اند.
رحیمی اضافه کرد: طبیعتا دانشگاه و دانشجویان در مقابل این تحریم‌ها نیز یک رسالت مهم بر عهده دارند که بخش‌هایی از این رسالت را می‌توان در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده جست و جو کرد.
وی گفت: اگر دانشگاه‌های ما امروز به کمک بخش اقتصاد و بنگاه‌های اقتصادی که دچار مشکل شده‌اند بیایند، اگر در زمینه مشکلات کم‌آبی، در زمینه صرفه‌جویی مصرف انرژی و همچنین در زمینه آسیب‌های اجتماعی بتوانیم از نظرات و ایده‌های دانشگاهیان بهره ببریم قطعا مشکل گشا خواهد بود.

 آیین رسمی بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فارس با حضور استاندار، روسای دانشگاه‌های استان و جمعی از دانشجویان سه‌شنبه ۱۶ مهرماه جاری در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

 ۶۱۲۲ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.