بهرام سرمست روز شنبه در نهمین جلسه شورای معادن قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: برغم وجود اختلاف سلیقه در مورد برخی از مسائل، ولی همدلی موجود در موضوع های راهبردی استان مانند معادن بی نظیر است.

وی بیان داشت: اراده مدیریت استان این است که رفع موانع تولید، اکتشاف و مطالعات بهره برداری معادن صورت گیرد.

استاندار قم اشاره به اینکه آنچه که تا به حال باید درمورد معادن  انجام می شده ، تحقق نیافته است،‌گفت: اکنون اجماع نظری در این زمینه وجود دارد.

وی همچنین موضوع دریاچه نمک قم را مورد توجه قرار داد، و افزود: اهمیت این موضوع بیش از معادن دیگر استان است، و در این خصوص به لحاظ ملاحظات زیست محیطی نگاه ویژه ای داریم و اولویت ما بحثهای زیست محیطی میباشد

دریاچه نمک در ناحیه شرقی قم و درحد فاصل سه استان قم، سمنان و اصفهان قرار گرفته و بزرگترین دریاچه فصلی و فراشور کشور است که حدود 200 هزار هکتار وسعت داشته و یک سوم آن در محدوده جغرافیایی قم قرار گرفته است، این دریاچه دارای ساختار زمین شناختی کم نظیر شامل پوسته نمکی و حاشیه باتلاقی است که در سال های اخیر به دلیل خشکسالی و تخصیص نیافتن حقابه آن به یکی از کانون های فعال ریزگردها در منطقه تبدیل شده است.

استان قم ۸۶ معدن با اشتغال یکهزار و ۲۲۳ تن و سرمایه گذاری ۹۱۶ میلیارد ریال فعال است، همچنین از ۶۸ نوع ماده معدنی موجود در کشور، حدود ۳۰ نوع آن در قم موجود است.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مدیران استان ریسک پذیری خود را افزایش دهند، گفت: از نهادهای نظارتی نیز انتظار داریم، دغدغههای رهبر معظم انقلاب در خصوص رفع موانع تولید را بیشتر مد نظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: در بحث مدیریت، ریسک مدیریتی لازمه کار است، و هیچ مدیری نیست که بخواهد کار کند ولی ریسک را نپذیرد، قطاری که حرکت نمیکند به آن سنگ پرتاب نمیشود، کسی که مسئولیتی را پذیرفته باید آماده ریسک آن هم باشد.

وی گفت: اینکه مدیران رفع تکلیفی عمل کنند، هیچ مشکلی حل نمی شود، و ارزش آن را ندارد، که یک مسئول دو یا چهار سال مسئولیتی را قبول کند و فایده ای نداشته باشد.

استاندار قم خطاب به مدیران این استان گفت: تا موقعی که مدیر هستید مشکلی پیش نمی آید، بعد از آن هم پیش بیاید، در این مملکت یک قوه عاقله و مصلحت سنجی است، کسی که به جیب خودش کار نمی کند و برای مردم کار می کند، اگر در مظان اتهام هم قرار بگیرد، دفاع میکند و تبرئه میشود.

وی با بیان اینکه باید برای توسعه استان گره گشایی و خدمتگزاری کنیم و حواسمان باشد از نظر بهره برداری شخصی در مظان اتهام قرار نگیریم، تصریح کرد: این موضوع اگر رعایت شود مدیریت استان پشتیبانی میکند، و نمایندگان استان نیز مانند گذشته پشتیبان خواهند بود.

۷۴۰۳/ 6133/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.