به گزارش ایرنا، مجید حججی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی اصفهان در فرمانداری این شهرستان افزود: هوای تیران و کرون دارای سلامت و فاقد آلودگی است و این موضوع یک پتانسیل برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری سلامت است.
وی بیان کرد: ورود صنایع در این شهرستان و ایجاد آلودگی فرصت های طبیعی و موقعیت گردشگری این شهرستان را تهدید می کند و برای توسعه اقتصادی بیشترین سرمایه گذاری در بخش گردشگری و کشاورزی برنامه ریزی شده است.
فرماندار تیران و کرون ادامه داد: برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران موضوعات زیست محیطی توجه می شود و از اختصاص مکان برای انجام فعالیت هایی که محیط زیست را تهدید می کند، جلوگیری می شود.
وی با اشاره به طرح های آبخیزداری تیران و کرون ادامه داد : اجرای بندهای خاکی در پیشگیری از خسارت سیل به شهرستان و اراضی کشاورزی موثر بود و امسال سیاست گذاری برای اجرای طرح های آبخیزداری مورد توجه است.
حججی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های منابع طبیعی فرصت سازی خوبی برای حفظ و حراست از مراتع دارد و برای جلوگیری از تخریب این عرصه های طبیعی باید مشارکت عمومی جذب شود.
در این دیدار پرونده های مربوط به منابع طبیعی و اختلافات بین بخشی رفع و تصمیم گیری برای واگذاری زمین به طرح های اقتصادی قابل توجیه و جلوگیری از تخریب مراتع انجام شد.
در این دیدار، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تیران و کرون گفت: با اجرای طرح حدنگاری و شناسنامه دار شدن اراضی ملی شهرستان، پرونده های زمین خواری و تصرف اراضی کاهش یافت.
مهدی عالی پور خاطرنشان کرد: تاکنون 120 هزار هکتار از 168 هزار هکتار اراضی کل شهرستان تحت اجرای طرح کاداستر قرار گرفته، که این اقدام تا پایان سال نسبت به همه اراضی انجام می شود.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.