به گزارش ایرنا ، سیامک ستاری روز دوشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: در حال حاضر پروژه ساخت تصفیه خانه بیش از 80 درصد و خط انتقال آب از سد بفراجرد تا این محل نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به اینکه عملیات اجرایی سد بفراجرد و منبع اصلی تامین کننده آب شرب شهر به پایان رسیده مقدمات کار برای بهره برداری از این پروژه حیاتی شهرستان در حال فراهم شدن است.
وی با بیان اینکه معارضت بی دلیل و غیر قانونی برخی از اشخاص در طول مسیر خط انتقال آب موجب تاخیر در زمان اجرای این پروژه می شود، اظهار داشت: در این طرح 3.5 هکتار از اراضی اشخاص واقع در مسیر عبور خط انتقال آب از سد خانقاه بفراجرد و تامین کننده اصلی آب شرب خلخال تملک می شود.
او گفت: مالکان اراضی واقع شده در مسیر خط انتقال از اهالی روستاهای خانقاه بفراجرد ، طولش و خوجین هستند که در صورت همکاری با شرکت آب منطقه ای برای واگذاری و تملک ، اجرای عملیات خط انتقال شتاب خواهد گرفت.
ستاری افزود: نرخ اراضی مسیر خط انتقال آب توسط کارشناسان رسمی دادگستری قیمت گذاری شده و هر 2 طرف شرکت آب منطقه ای استان و مالکان ملزم به رعایت نظر قطعی اعلام شده در دریافت و پرداخت قیمت این زمین ها می باشند.
به گفته او ، طول مسیر خط انتقال آب از محل سد بفراجرد تا تصفیه خانه آب 11.5 کیلومتر است که 7 کیلومتر آن با همکاری اهالی روستای خانقاه بفراجرد اجرا شده است.
وی افزود: برای تکمیل و بهره برداری از بزرگترین طرح آبرسانی شرب استان اردبیل در خلخال تاکنون بیش از 2 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
ستاری گفت: برای احداث سد خانقاه بفراجرد با گنجایش بیش از 6 میلیون متر مکعب و 98 درصد پیشرفت فیزیکی 900 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن 200 میلیارد ریال اعتبار جدید هزینه خواهد شد.
او با بیان اینکه این سد علاوه بر تامین آب شرب خلخال و 30 روستای مجاور سد بخشی از آب اراضی کشاورزی پایاب را تامین خواهد کرد، اظهار داشت: این پروژه تیرماه سال آینده افتتاح خواهد شد.
وی افزود: تصفیه خانه آب خلخال برای نخستین بار با استفاده از روش بی او تی با سرمایه گذاری چند شرکت بزرگ داخلی در حال اجرا بوده و شرکت های مجری آن تاکنون اعتباری بالغ بر 380 میلیارد ریال هزینه کرده و برای تکمیل آن نیز 200 میلیارد ریال اعتبار جدید هزینه خواهد شد.
او بیان کرد: با تکمیل و افتتاح این طرح آب شرب سالم ، بهداشتی و پایدار این شهر و چند روستای جوار سد بفراجرد در میان مدت 30 ساله تامین می شود.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: نرخ اعلام شده برای زمین های اشخاص عادلانه بوده و انتظار از مالکان همکاری با شرکت آب منطقه ای برای تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل این پروژه حیاتی است.
او اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه مزاحمت و یا معارضت از سوی اشخاص در مسیر خط انتقال آب از سد بفراجرد تا محل تصفیه خانه و یا بعد آن تا محل تاسیسات آبرسانی شهر از هر گونه اهرم های قانونی برای رفع معارض استفاده خواهد شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.