مهدی غیب الهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کشاورز نمونه توانسته است با توجه به تداوم 2 دهه خشکسالی و بهره ‌وری آب، 95 هکتار اراضی زراعی و باغی خود را به روش آبیاری نوین ( قطره‌ای و تیپ ) تجهیز کند.
وی اظهار داشت : این کشاورز، 50 هکتار باغ پسته را به روش آبیاری قطره‌ای و 45 هکتار اراضی زراعی گندم و کلزا را به روش آبیاری تیپ با سرمایه‌گذاری حدود 16میلیارد ریال اجرا کرده که 13 میلیارد ریال آن کمک بلاعوض دولت است.
این مسئول ادامه داد: این کشاورز نمونه که ساکن روستای اسفند آباد بخش بهمن ابرکوه است ، با 2حلقه چاه با آبدهی حدود 25 لیتر در ثانیه در مزرعه علی‌آباد شمس واقع در روستای هارونی در بخش بهمن ، فعالیت دارد.
وی اضافه کرد: این کشاورز ، زمینه اشتغال هشت نفر کارگر را به‌صورت دائم و 10نفر کارگر را به صورت فصلی فراهم کرده است .
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه همچنین ادامه داد: 9 نفر از کشاورزان نمونه این شهرستان در سی و سومین دوره تجلیل از برترین‌های نمونه بخش کشاورزی استان یزد با لوح سپاس تجلیل شدند .
غیب الهی تصریح کرد: از ابتدای سال 1397 تاکنون در 500 هکتار زمین‌های زراعی و باغی این شهرستان طرح‌های آبیاری نوین (تحت‌فشار و کم‌فشار) برای بهره‌وری بیشتر در مصرف آب در بخش کشاورزی با 40 میلیارد ریال کمک‌های بلاعوض دولت اجراشده است.
بر اساس گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استان یزد ، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه هم به‌عنوان مدیر نمونه بخش کشاورزی استان انتخاب و معرفی‌ شده است.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.