امیر سرتیپ کیومرث حیدری پنج شنبه از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس خطاب به شرکت کنندگان در یادواره شهدای وظیفه نیروی زمینی در استان فارس افزود: شهدا چشم و چراغ انقلاب اسلامی و جامعه هستند.
وی ادامه داد: جامعه و خانواده های شهدا آسیب های مختلفی از نبود شهدا متحمل شده اند اما شهادت ارزش های را به جامعه تزریق کرده که در کمتر جامعه ای این ارزش ها وجود دارد و باید به این ارزش ها توجه شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش، عزت ، آرامش، غیرت، حفظ ناموس و دفاع از مرزهای کشور را بخشی از ارزش هایی دانست که شهدا به جامعه تزریق کردند و گفت: پس از شهدا باید این ارزش ها را بیش از پیش در جامعه نهادینه کنیم.
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا در نقاط مختلف کشور افزود: این یادواره ها برای یادآوری آن است که بدانیم چه رشادت هایی در دوران هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت و فرهنگ دفاع مقدس را به نسل های بعد انتقال دهیم.

فرمانده ارشد ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: در دوران دفاع مقدس بیشترین بار کار روی دوش سربازان وظیفه بوده و امروز نیز همین طور است.
امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی افزود: سربازان در دوران دفاع مقدس گل کاشتند و با خلاقیت و معنویت و با نثار خونشان، استقلال و  آزادی برای کشور رقم زدند که ارتش ۳۹ هزار سرباز شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی ادامه داد: نزدیک به سه هزار شهید سرباز از استان فارس به شهادت رسیده اند که شهرستان شیراز نیز موطن ۴٠ شهید سرباز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. 
یادواره ۳۹ هزار شهید سرباز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور در پنجمین روز هفته دفاع مقدس در شیراز برگزار شد.
در این مراسم که در سالن امام خمینی(ره) مرکز آموزش علوم و فنون مکانیزه نیروی زمینی ارتش برگزار شد، علاوه بر خانواده شهدا، فرمانده ارشد ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، ارشد عقیدتی ـ سیاسی‌ یگان‌های ارتش مستقر در فارس، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس و جمعی دیگر از مسئولان استانی و فرماندهان پیشکسوت نظامی حضور داشتند.
۹۲۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.