شهید احمدی، فرزند احمد و تابنده و چهارمین پسر این خانواده بود که در پنجم اردیبهشت ۱۳۴۲ در روستای حسینان از توابع شهرستان شاهرود در خانواده‌ای پایبند به احکام اسلامی دیده به جهان گشود.

این شهید والامقام، تا پایان دوره ابتدایی بیشتر درس نخواند و از آن پس برای کمک به خانواده در تامین مخارج خانه مشغول به کار شد، پدرش کشاورز بود.

 شهید احمدی در مهربانی و خواندن قرآن با صوت زیبا شهره بود و همواره در کمک به دیگران در تلاش بود.

این شهید جلیل القدر در حرفه در و پنجره سازی مشغول به فعالیت برای کسب روزی حلال بود و ثمره ازدواجش ۲ دختر به نام‌های فاطمه و صدیقه بود.

شهید احمدی، با شروع جنگ تحمیلی تاب ماندن در شهر را نداشت و با وجود دلبستگی به خانواده برای دفاع از خاک میهن اسلامی رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شد.

این شهید بزرگوار اولین بار به عنوان بسیجی از طرف سپاه دامغان لشکر ۱۷ گردان موسی ابن جعفر(ع) به جبهه اعزام شد و در بخش‌های مختلف پا به پای دیگر رزمندگان در دفاع از کشور جانانه می‌جنگید.

شهید احمدی پس از پنج ماه و ۱۶ روز دفاع از خاک وطن سرانجام در بیست و هشتم آبان ۱۳۶۲ در منطقه پنجوین عراق در عملیات والفجر چهار در اثر اصابت ترکش به دوستان شهیدش پیوست و جاوید الاثر شد.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار، سال‌ها بعد در عملیات تفحص به خاک میهن اسلامی بازگشت و در گلزار شهدای زادگاهش واقع در روستای حسینان به خاک سپرده شد.

شهید احمدی در بخشی از وصیت نامه خود خطاب به رزمندگان گفته است: در لباس مقدس پاسداری بمانید و هر چه کوشا و پر تلاش تر به پاسداری از حریم اسلام و انقلاب اسلامی ادامه دهید و نگذارید که منافقان در میان شما رخنه کنند.

وی در بخشی دیگر از وصیت نامه خود یادآور شده است: اسلام عزیز خون می خواهد و با رسیدن خبر شهادتم باید سلاحم در دست و سنگر را پر کنید.

شهید احمدی خطاب به خواهران خود ادامه داده است: زینب گونه، پیام رسان خون شهیدان باشید و با رساندن پیام خون شهیدان بساط یزیدان زمان را بر هم بزنید و سعی کنید همیشه در صحنه باشید و با منافقان داخلی و کفار خارجی بجنگید و همیشه پیرو خط ولایت فقیه باشید.

شهید احمدی در بخش پایانی وصیت نامه خود گفته است: امام خمینی(ره)  را دعا کنید و او را هرگز هرگز تنها نگذارید و ثابت کنید همان گونه که تا به حال ثابت کرده اید که مردم کوفه نیستید و نشان دهید که هر لحظه به ندای امامتان لبیک می گویید.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.