به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند در این پیام آورده است: در بیان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، «کرمانشاه» سینه ستبر و چهره‌ی زیبای ایران اسلامی است و مردمانش از دیرباز تاکنون به جوانمردی، سلحشوری، وفاداری و مهربانی شهره خاص و عام بوده اند.
 
این پیام می افزاید: مردمان این سرزمین در طول تاریخ پرافتخار خود در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حماسه‌هایی پرشمار را در پرونده جانفشانی و میهن دوستی خویش ثبت و ضبط نموده اند که روز پنجم مردادماه همه ساله یادآور زرّین‌ترین برگ این پرونده‌ی فاخر ولایتمداری و فتوت است.

در ادامه این پیام آمده است: روزی که اهالی این سامان پیشاپیش و دوشادوش دیگر آحاد ملت شریف و غیور ایران، به عینه، چون سینه‌ای ستبر در مقابل تجاوز همه جانبه نظام استکبار جهانی (که پیاده نظام آن را منافقین کوردل تشکیل میدادند)، مردانه و تمام قد ایستادند و بر همگان مسجل شد که هرچند کرمانشاه از نظر موقعیت ژئوپلتیک دروازه ورود به ایران محسوب می شود، اما این دروازه تا قیام قیامت بر روی متجاوزین بسته خواهد ماند و کرمانشاهیان مرزدارانی رشید و همواره جان برکف اند که تا نثار آخرین قطره خون خویش در راه استقلال و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از پای نخواهند نشست.
 
استاندار کرمانشاه در ادامه پیام خود آورده است: اینجانب ضمن ادای احترام بی شائبه به یکایک هم استانی‌های ارجمند بویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران عزیز و علی الخصوص شهید سپهبد صیاد شیرازی و نقش آفرینان عملیات خاطره انگیز و غرورآفرین مرصاد، از فرد فرد مسئولین و مدیران استان می خواهم هم اکنون که با پیگیری های صورت گرفته میزبانی استان کرمانشاه در رویداد جهانی کرمانشاه 2020 مسجل شده و مرز خسروی نیز با لطف خداوند و عنایت خاصه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به زودی بازگشایی خواهد شد، با استفاده از تمامی ابزارها و ظرفیت‌های موجود در راستای حرکت مستمر و متوازن استان کرمانشاه بر ریل توسعه همه جانبه و پایدار تا رسیدن کرمانشاه‌ به جایگاه واقعی و تاریخی خویش، نهایت همت و تلاش و اراده خویش را به کار گیرند، از مردم عزیز استان نیز استدعا دارم که با ایفای نقش محوری خود در روند توسعه استان، یار و یاور مسوولین باشند.

بازوند اظهار امیدواری کرده است که بتوانیم با پیگیری جدی و ثبت پنجم مرداد به عنوان "روز ملی کرمانشاه" در تقویم رسمی کشور، فصل جدیدی را از تکریم نام کرمانشاه آغاز نماییم. از خداوند منان میخواهم همگی ما در محضر شهدا و حضرت امام راحل «ره» سربلند باشیم.

عملیات مرصاد پنجم مردادماه ۶۷ با رمز یا صاحب الزمان (عج) بمنظور مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده از سوی نیروهای بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش در اطراف شهر اسلام آبادغرب در استان کرمانشاه انجام گرفت.

در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با پشتیبانی هوانیروز ارتش اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهار زبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد - پل دختر، وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند.

در عملیات مرصاد، بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۲۴۰ قبضه خمپاره انداز ۶۰ و ۸۰ میلیمتری و ۳۰ عراده توپ ۱۰۶ میلیمتری دشمن منهدم شدند. همچنین بیش از ۲۰ تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق متلاشی شد و تعداد کشته و زخمی‌های دشمن از مرز ۴۸۰۰ تن گذشت.

در این عملیات، نزدیک به یک هزار قبضه آر. پی. جی ۷، ۷۰۰ قبضه تیربار و کلاشینکوف، ده‌ها دستگاه خودرو، ده‌ها دستگاه تانک و نفربر، تعدادی تجهیزات پیشترفته الکترونیکی و مخابراتی و مقادیری اسناد درون گروهی منافقین به دست رزمندگان ایران افتاد.

پرونده هشت سال دفاع مقدس در بعد سخت افزاری آن با شکست منافقان در عملیات مرصاد بسته شد.

استان 2 میلیون نفری کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در طول هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ بود و 10 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

3033/8066

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.