این بازی که عصر شنبه در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد هر ۲ تیم به تساوی بدون گل دست یافتند و تیم میزبان ۲ امتیاز حساس خانگی  که منجر به از دست دادن صدر جدول شد ، را از دست دادند.

فجریها که هفته گذشته با ارائه یک بازی خوب در دیدار شهرآورد شیرازی ها تیم  قشقایی را با ۲ گل شکست داده بودند به نظر می رسید که این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد اما اسیر بازی دفاعی حریف خود شدند و نتوانستند برغم برتری قفل دروازه تیم آرمان گهر را باز کنند.

شاگردان داود مهابادی سرمربی تیم فجر در نیمه نخست کاملا بر توپ میدان مسلط بودند و در چندین نوبت توسط بابا محمدی و محمد حسین کریم زاده روی دروازه حریفشان خطرناک ظاهر شدند.

بیدقتی مهاجمان تیم فجر در این نیمه موجب شد که تور دروازه تیم حریف به لرزه در نیاید و این نیمه بدون گل مساوی  پایان یافت و بازیکنان فجر نتوانستند از لایه های دفاعی تیم حریف که خوب دفاع کرد عبور کنند و به گل برسند .

 اما تیم آرمان گهر که برای مساوی با تیم صدرنشین به شیرازآمده بودند با بستن خط دفاعی خود اجازه ندادند میزبان به گل برسدو آنها در این بازی چشم به ضدحمله داشتند.

نیمه اول فجر کاملا بر توپ ومیدان سوار بود و بارها بابامحمدی ومحمد حسین کریم زاده در محوطه جریمه سیرجا ن صاحب موقعیت شدند که این فرصت ها با بیدقتی و یا تعلل در زدن ضربات آخر  و دخالت مدافعین حریف ازدست دادند.

 نیمه دوم نیز باز هم برتری ازآن فجری ها بود اما به مانند نیمه نخست نتوانستند دروازه حریف خود را باز کنند و در لحظاتی که حریف کاملا در لاک دفاعی فرو رفته بود به توپ های بلند روی آوردند اما این تاکتیک هم نتوانست تاثیری در سرنوشت بازی بگذارد.

در اینگونه موارد که تیم ها با بستن  لایه های دفاعی خود اجازه گل زنی نمی دهند وجود یک مهاجم سرعتی و با قدرت دریبل بالا  می تواند از این حربه استفاده کند اما فجری ها  چنین  

مهاجمی را ندارند و مهابادی باید برای اینگونه بازی ها که اکثر تیم های برای متوقف کردن صدرنشین استفاده می کنند، فکراساسی کند اگرچه بهروز هوشنمد که دوبار دروازه تیم قشقایی را باز کرد مهاجم خوبی است اما در این بازی کم فروغ نشان داد.

تنها حادثه مهم این بازی  در دقیقه۶۰ رخ داد و  ضربه ایستگاهی سیرجانی ها  توسط مختار جمعه زاده به تیرک افقی دروازه تیم فجر برخورد کرد و میزبان خیلی خوش شانس بود که برغم برتری در طول بازی دروازه انها باز نشد.

سرانجام این بازی با نتیجه مساوی بدون گل پایان یافت و سیرجانی ها با کسب یک امتیاز همان چیزی که از ابتدا به دنبالش بوند ،شیراز را ترک کردند .

چهارمین باخت پی در پی تیم قشقایی رقم خورد

همچنین تیم قشقایی دیگر نماینده فارس در این هفته پس از جدایی رضا عنایتی سرمربی تیم ، مهدی فروردین  را جانشین او کردند تا شوک حاصل از این تغییر منجر به نتیجه شود که اینگونه نشد و چهارمین باخت تیم خوب قشقایی مقابل میزبان خود تیم نود ارومیه رقم خورد .

تیم قشقایی شیراز نباید به باختن عادت کند چرا که اگر این روند ادامه یابد کارشان در ادامه مسابقات برای صعود مشکل خواهد شد.

با پایان یافت هفته ششم تیم خوشه طلایی ساوه با ۱۴ امتیاز در صدر جدول ایستاد ، تیم مس رفسنجان با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر در جای دوم ایستاد و فجر سپاسی هم با دو پله سقوط به مکان سوم رفت .

همچنین تیم قشقایی با چهار امتیاز به رده سیزدهم جدول رفت.

در مسابقات فوتبال دسته یک ایران ۱۸ تیم حضور دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول جواز حضور در لیگ برتر دوره بیستم درسال ۹۹ کسب خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

۹۶۰۰/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.