مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روز دوشنبه ۱۱ شهریورماه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای و ویژه برگزار می‌شود و همه روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان خبری رسانه‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز به شرکت در آن هستند.

صابر سهرابی در تشریح اهداف این جشنواره توضیح داد: سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه‌های خبری استان فارس با هدف هم افزایی ظرفیت‌های رسانه‌ای، بررسی آسیب‌ها و چالش‌های مهم استان در رسانه‌ها، ارائه راهکار برای آسیب‌ها و مشکلات موجود، بیان ظرفیت‌ها و جریان‌سازی رسانه‌ای به منظور ایجاد ارتباط موثر میان مردم و مسئولان توسط خانه مطبوعات و رسانه‌های فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان بخش حرفه‌ای پذیرای آثار روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان خبری در قالب «سرمقاله و یادداشت»،«مصاحبه»، « گزارش»، «خبر»، «تیتر»، «طراحی و صفحه آرایی» و «عکس» خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در تشریح موضوعات مورد پذیرش «بخش ویژه» این دوره از جشنواره نیز گفت: «سیل فروردین ماه شیراز»، «شعار سال»، «٤٠ سالگی انقلاب و تبیین پیشرفت ها و آسیب ها برای تحقق گام دوم»، «شناسایی و تبیین آسیب های اجتماعی و بیان راهکار»، «معرفی ظرفیت های مغفول مانده استان فارس» و «نقش رسانه ها در توسعه یا عدم توسعه استان با تکیه بر روزنامه نگاری توسعه گرا» از جمله موضوعاتی است که علاقه مندان می توانند در قالب های «سرمقاله و یادداشت»، «مصاحبه»، « گزارش» و «عکس» برای ارسال آثار اقدام کنند.

سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود درباره شرایط و ضوابط شرکت در این جشنواره نیز گفت: همه روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان خبری رسانه های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند حداکثر در ٣ بخش با ٢ اثر در بخش حرفه ای و حداکثر با ٢ اثر در بخش ویژه رقابت کنند و نکته قابل توجه این است که در بخش ویژه، در هر زمینه پیشنهادی تنها یک برگزیده معرفی خواهد شد.

وی ابراز داشت:  آثار ارسالی باید از تاریخ اول خرداد سال ١٣٩٧  لغایت سی ام مهرماه سال ٩٨ در یکی از رسانه های مکتوب، پایگاه های خبری و خبرگزاری های دارای مجوز استان فارس منتشر شده باشند.

به گفته وی بارگزاری آثار از طریق سامانه متمرکز جشنواره های رسانه های سراسر کشور به آدرس pressfestival.ir و حداکثر تا تاریخ یکم آبان ماه سال جاری امکانپذیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه تاریخ برگزاری جشنواره و ارسال آثار تمدید نخواهد شد، اظهارداشت: پس از انجام داوری‌ها و مشخص شدن نتایج، مراسم اختتامیه جشنواره آخر آذرماه سال ٩٨ برگزار می شود.

سهرابی از عدم پذیرش آثار و مطالب بدون امضا و با امضا مستعار توسط دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: در صورت کسب یکی از رتبه‌های برتر توسط شرکت کنندگان، ارسال عین مطبوعات یا کپی برابر با اصل آن به دفتر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان الزامی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مطالب مربوط به رسانه‌های لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات امکان شرکت در جشنواره را نخواهند داشت، همچنین مطالب غیر محلی و غیر استانی مندرج در نشریات از دور رقابت در این جشنواره حذف خواهند شد.

به گفته سهرابی، ویژه نامه‌های استانی روزنامه‌های کثیرالانتشار نمی توانند در جشنواره شرکت کنند.

۹۸۸۵ / ۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.