صابر سهرابی با بیان اینکه اخلاق حلقه گم‌شده در جامعه امروز است، خواستار تلاش رسانه‌ها برای ترویج و گسترش اخلاق به‌ویژه در فضای مجازی شد.

وی تاکید کرد: خبرنگاران باید تلاش کنند واقعیت‌ها را با اخلاق و تعهد همراه با صداقت به سمع و نظر جامعه برسانند.

سهرابی یادآور شد :  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پشتیبان و حامی خبرنگاران برای تقویت جایگاه معنوی و مادی آن‌هاست و خط قرمز معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه خبرنگاران و رسانه‌ها هستند.

شهردار شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه رسانه بر تاریکی‌ها روشنایی می‌تاباند، گفت: رسانه چراغ طی مسیر است؛ از همین رو مجموعه‌های خبری و اطلاع‌رسانی‌ها کمال دقت را به خرج دهند تا خبرها بر پایه ملاحظات خود منعکس شود.

پرده‌دری به جای اطلاع‌رسانی امری نامبارک است

حیدر اسکندرپور اظهار کرد: گاه در فضاهای رسانه‌های غیررسمی پرده‌دری به جای اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد؛ در صورتی پرده‌دری و تهمت و تخریب امر نامبارکی است که رسانه‌ها باید از آن پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری به اعتمادسازی نیاز دارد، بر بازسازی سرمایه‌های اجتماعی تاکید کرد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: امروز با وجود مخاطرات جدی درون و برون مرزها،  باید سرمایه‌های اجتماعی را افزایش داد و اتحاد میان مردم و مسئولان و حاکمیت را بیشتر کرد.

آیین رونمایی از فراخوان سومین جشنواره مطبوعات فارس با موضوع سیل شیراز نیز در این مراسم صورت گرفت.

۱۷مردادماه با یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان که به دست نیروهای طالبان به شهادت رسید، روز خبرنگار نامیده شده است.

۹۸۸۵ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.