عنایت الله رحیمی، دوشنبه در دیدار با رئیس سازمان امور عشایر کشور در شیراز افزود: واگذاری امور عشایر به این مجموعه‌ها در مواردی که قانون اجازه داده سبب کاهش تصدی‌گری دولت و تقویت بعد نظارت، کنترل و هدایت خواهد شد.

وی، حفاظت از مراتع، تولید محصولات دامی و ایجاد امنیت را از جمله خدماتی دانست که عشایر با کمترین امکانات به کشور ارائه می‌کنند.

استاندار فارس، با اشاره به اقداماتی که تاکنون در زمینه تسهیل زندگی عشایر انجام گرفته اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که از گذشته در دستور کار قرار داشته بحث اسکان عشایر بوده که شهرک‌هایی که در همین ارتباط ساخته شده حاصل این اقدام بوده است.

رحیمی افزود: نسبت به مشکلات، کمبودها و نیازهای جامعه عشایری استان واقف هستیم و دولت تدبیر و امید هم توجه ویژه‌ای به جامعه عشایری کشور داشته و دارد که تامین اعتبارات مورد نیاز در بودجه و برنامه ششم توسعه گویای این مطلب است.

او ادامه داد: از آنجا که مسیر کوچ عشایر در استان فارس طولانی است و به افزون بر یک هزار کیلومتر می‌رسد، ضرورت دارد که کوچ راه‌های عشایری احداث یا بهسازی و اصلاح شوند.

استاندار فارس افزود: همچنین با توجه به ویژگی‌های اقلیمی فارس و خشکسالی‌های سال‌های اخیر، اقدامات زیادی در جهت تامین آب آشامیدنی عشایر و آب مورد نیاز دام عشایر در استان انجام شده اما همچنان نیازمند امکانات ثابت و سیار بیشتر و تامین هزینه نگهداری و تعمیر این تجهیزات هستیم.

وی، فارس را طلایه‌دار آموزش عشایر توصیف کرد و خواهان توجه بیشتر به امکانات آموزشی عشایر در این استان شد.

استاندار فارس بر لزوم آشنایی فرزندان و دانش‌آموزان عشایر با تکنولوژی‌های جدید نیز تاکید کرد و گفت: در همین ارتباط اقداماتی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای انجام شده که باید با برنامه‌ریزی دقیق  زمینه بهره‌مندی عشایر از این آموزش‌ها فراهم شود.

۶۱۲۲ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.